קרקעות וגגות בגבת יוסבו לייצור חשמל סולארי ב-60 מ' ש'

קיבוץ גבת שבעמק יזרעאל חתם לאחרונה על הסכם עם חברת סולארפאוור להתקנת מערכות סולאריות ■ המערכות יגיעו יחד להספק המסוגל לענות על ביקוש החשמל של כ-800 בתי אב

גגות מבנים ושטחי קרקע בקיבוץ גבת שבעמק יזרעאל יוסבו לשמש לייצור חשמל סולארי בהשקעה של כ-60 מיליון שקל. הקיבוץ חתם לאחרונה על הסכם עם חברת סולארפאוור להתקנת מערכות סולאריות על שטחי קרקע וגגות מבני משק.

המערכות, שיתחילו לייצר חשמל בתחילת 2012, יגיעו יחד להספק כולל של כ-4 מגה-ואט, הספק המסוגל לענות על ביקוש החשמל של כ-800 בתי אב. במסגרת ההסכם, תחכור סולארפאוור מגבת את השטחים המיועדים למערכות ותהיה אחראית לייזום, לפיתוח, לתכנון ולתחזוקת הפרויקט.

לדברי אבינועם לוי, מנכ"ל משותף בחברה, התמריצים לייצור חשמל עצמי באנרגיה סולארית משכנעים יותר ויותר גופים להתקין את המערכות. חברת החשמל מתחייבת לרכוש מבעלי המערכות חשמל למשך 20 שנה לפי תעריפים של 2.04 שקל לקוט"ש למתקנים ביתיים (עד 15 קילו-ואט) 1.55 למתקנים קטנים (עד 51 קילו-ואט) ו-1.49 למתקנים בינוניים (עד 5 מגה-ואט). סולארפאוור, בניהולם של לוי ואלון תמרי, התקינה עד היום מערכות סולאריות בישראל ובחו"ל בהספק כולל של מעל 7 מגה-ואט. בין היתר, חתמה החברה על הסכמים דומים עם קיבוצים באזור הדרום, ובהם ניר יצחק וצאלים, וסיפקה מערכות סולאריות לחוות השקמים שבבעלות גלעד שרון, בנו של ראש הממשלה לשעבר, אריאל שרון.

בחודש שעבר סיכמה סולארפאוור על עסקה נוספת לאספקת שתי מערכות בינוניות לחווה בהספק 630 קילו-ואט ובעלות של כ-9.5 מיליון שקל כל אחת.