אופטימיות בוול סטריט: "סוף-סוף יש סיבה לחג ההודיה"

הכלכלנים מביעים אופטימיות זהירה לקראת חג ההודיה החל ביום חמישי בארה"ב ■ כלכלן בכיר: "אנו סוף-סוף נעים לעבר הכיוון הנכון, והחצים הם ירוקים ולא אדומים"

נתוני המאקרו בימים הקרובים עשוים לספק סיבות טובות להודיה, כך אמרו כלכלנים לקראת חג ההודיה האמריקני שיחול ביום חמישי השבוע. נתוני מאקרו טובים שיראו התאוששות בשוק התעסוקה יספקו לאמריקנים את הביטחון להוציא על צריכה פרטית במהלך תקופת החגים.

הפן האופטימי של נתוני המאקרו השבוע מגיע מכיוון תחזית הצמיחה לרבעון השלישי, הממשלה האמריקנית צפויה לעלות את תחזיות הצמיחה שלה לרבעון השלישי ל-2.4% בשיעור שנתי בהשוואה להערכה הראשונית לצמיחה של 2%.

"אנו נעים לעבר כיוון חיובי", אמר יו"ר Standard & Poor’s, הכלכלן דוד וייס, "אנו מתחילים להשתפר, סקטורים מסויימים צומחים במהירות ואחרים קצת פחות אך אנו סוף סוף נעים לעבר הכיוון הנכון והחצים הם ירוקים במקום אדומים", אמר.

תחזיות אופטימיות נוספות נשמעות גם מצד מנהל CIBC "נראה כי הרבעון הרביעי יהיה טוב יותר מהרבעון השלישי", אמר. למרות שהצמיחה האמריקנית לא חזקה מידי בכדי להוריד את שיעור האבטלה "המצב טוב יותר מהחששות הכבדים ביותר".

שוק הנדל"ן ממשיך להיות הסקטור הבעייתי ביותר וממשיך להעיב על הכלכלה האמריקנית. "לאף אחד אין תקוות גדולות מידי לגבי מכירות בתים", אמר הכלכלן דוד וייס. תחזיות האנליסטים למכירות בתים קיימים עומדות על ירידה של 1.8% ל-4.45 מיליון יחידות אחרי רווח של 10% בספטמבר.

בהמשך להערכות הפחות חיוביות, מציינים הכלכלנים כי במידה והתאוששות המגזר היצרני תיפגע, עשויים להתעורר ספקות לגבי התאוששות הכלכלה כולה. בנוסף מציינים כי הדיווח על מוצרים בני קיימא הוא בעל הפוטנציאל הגבוה ביותר להניע את השווקים השבוע. התחזיות כרגע עומדות על ירידה של 0.2% במוצרים בני קיימא באוקטובר אחרי עליה בשיעור גבוה של 3.5% בספטמבר.