QE2? הכלכלה האמריקנית התרחבה ב-2.5% - מעל הצפי

האומדן השני לצמיחת התמ"ג ברבעון השלישי עלה ב-2.5% בהשוואה לקריאה של 2% בחודש שעבר ■ האנליסטים צפו עלייה של 2.4% ■ החוזים העתידיים על המדדים עדיין אדומים

הפתעה נעימה לקראת החגים; הכלכלה האמריקנית התרחבה מעל הציפיות. היום מתפרסמת הקריאה השנייה לצמיחת התוצר המקומי הגולמי (תמ"ג, GDP) ברבעון השלישי העומדת על 2.5% בהשוואה לקריאה של 2% בחודש שעבר ולעומת צפי האנליסטים כי הכלכלה תתרחב ב-2.4%.

משרד המסחר דיווח היום כי התרחבות הכלכלה האמריקנית ברבעון השלישי הייתה הודות לעלייה בהוצאות הצרכנים ועלייה בייצוא. נזכיר כי התמ"ג האמריקני ברבעון השני עמד על 1.7%.

האנליסטים צופים כי האומדן השלישי לנתון התמ"ג יעמוד על 2.3% ברבעון השלישי. הכלכלה האמריקנית צמחה ב-3.2% בארבעת הרבעונים האחרונים, עלייה קלה ביחס לתחזית האנליסטים לצמיחה של 2.75%.

כאמור, הוצאות הצרכנים הובילו לעלייה באומדן התמ"ג, נרשמה עלייה של 1.2% במכירות ברבעון השלישי בהשוואה לאומדן הראשון שהראה עלייה של 0.6% בלבד.

נציין כי למרות האופטימיות הזהירה העולה מאומדן התמ"ג האמריקני המתפרסם היום, התמונה הכוללת של הכלכלה האמריקנית עדיין נשארת מעט עגומה. הכלכלה האמריקנית עדיין נאבקת מול שוק הנדל"ן ה"חולה" וסובלת מרמת אבטלה גבוהה. מנתוני אומדן התמ"ג עולה כי ההשקעות בבתים עדיין ירדו בשיעור חד של 27.5%, למרות שמדובר בשיפור קל יחסית לאומדן הראשון שלפיו השקעות בבתים ירדו ב-29.1%.