גזפרום בדרך ל"מד אשדוד"? ליבוביץ' החל במו"מ

ליבוביץ' סירב להגיב לפניית "גלובס" ■ אתמול אישר סמנכ"ל גזפרום כי החברה בודקת השקעות בתחום האנרגיה בישראל

חיים ליבוביץ', מבעלי חברת ACC השותפה ביחד עם ג'קי בן זקן, מנופים ואברהם נניקשווילי בזכיון קידוחי הנפט והגז "מד אשדוד", נפגש היום עם נציגי ענקית האנרגיה הרוסית גזפרום. כך נודע ל"גלובס".

עוד נודע כי הצדדים החלו במו"מ ראשוני שעשוי להוביל לחתימה על הסכם במסגרתו תיכנס גזפרום כשותפה בשיעור משמעותי ברשיון.

אתמול דיווחנו כי גזפרום מאשרת את הפרסומים האחרונים לפיהם היא מתכננת כניסה לשוק הגז הטבעי והנפט בישראל. "אנחנו בוחנים את ההזדמנות הזו מקרוב, ובזהירות", אמר אלכסנדר מדוודב, סמנכ"ל החברה, לכתבים בבריסל, בוועידת האנרגיה של רוסיה והאיחוד האירופאי. "אנחנו חברה גלובלית ובוחנים ובודקים הזדמנויות היכן שהן נמצאות".

גזפרום מתכננת להשקיע ולקחת חלק משמעותי של כ-50% באחת מחברות הגז בישראל ולהשתתף בעסקי הקידוחים בשטחי הארץ, כך צוטט ביום חמישי האחרון מנהל השקעות החוץ של קונצרן הגז הרוסי, סטניסלב טסייקנקוב, בעיתון ברוסיה.

נזכיר כי בחודש הבא מתוכננת אסיפת בעלי מניות של מנופים על-מנת לאשר את האופציה שהעניק ג'קי בן זקן, מבעלי השליטה בחברה (עם אחזקה של פחות מ-11.5%), להצטרף כשותפה בתאגיד שיממש את זכיון קידוחי הנפט מד אשדוד, ביחד עם ג'קי בן זקן עצמו, אברהם נניקשווילי ו-‏ACC‏ שבשליטת חיים ליבוביץ'. הכוונה היא להנפיק את התאגיד, המחזיק בזיכיון עד 2013, בבורסה.‏