הנסיך הסעודי בן טלאל רכש 1% מ-GM בחצי מיליארד דולר

"ההחלטה של החברה ושל הנסיך להשקיע בג'נרל מוטורס מבוססת החוזק הגלובלי של המותג, המחיר האטרקטיבי ותחזיות הצמיחה של החברה בברזיל ובסין"

הטייקון הסעודי מעניין בהשקעות בתחום הרכב בארה"ב. הנסיך המיליארדר ווליד בן טלאל, רכש מניות של ג'נרל מוטורס בהיקף 500 מיליון דולר, שמהווה נתח של 1% ממניות ענקית הרכב.

"ההחלטה של החברה ושל הנסיך להשקיע בג'נרל מוטורס מבוססת החוזק הגלובלי של המותג, המחיר האטרקטיבי ותחזיות הצמיחה של החברה בברזיל ובסין", כך ציינה חברת קינגדום הולדינגס, בהודעה שהוציאה היום.

ג'נרל מוטורס חזרה בשבוע שעבר להיסחר בבורסת ניו יורק לאחר שגייסה 23.1 מיליארד דולר בהנפקה הראשונית לציבור הגדולה בארה"ב, כאשר מחיר המניה נקבע על 33 דולר. בכך, ירדה ההחזקה של הממשל האמריקני ב-GM בכמחצית. כזכור, בשיאו של המשבר הכלכלי התערב הממשל האמריקני והציל את GM בהשקעה של 50 מיליארד דולר, בתמורה להקצאת מניות.

חברת ההחזקות קינגדום הולדינגס, שנשלטת ב-95% על ידי הנסיך אל-וליד, משקיעה בעיקר בחברות בתחומי הטכנולוגיה, התקשורת והנדל"ן. החברות שהשקיע בהן כוללות את אפל , ניוז קורפוריישן , סיטיגרופ , יורודיסני, נטסקייפ, אמריקה און ליין, קומפאק ו-HP . נכסי הנדל"ן של הנסיך מוערכים ב־3.2 מיליארד דולר ואחזקותיו בתחום התקשורת, למשל חברות LBC ורוטאנה הולדינגס, מוערכות ב־1.6 מיליארד דולר.