חדש: מסחר בנגזרים של פייסבוק; שווי נוכחי - 40 מיליארד דולר

חברות השקעה יצרו קרנות, אשר עוקבות באמצעות נגזרים שונים אחר שווי המניות של פייסבוק המוחזקות כיום על-ידי פחות מ-499 מחזיקים, ולכן לא חייבות בדיווח ציבורי

אם גם אתם רוצים לקחת חלק בפייסבוק - כעת יש לכם דרך. הזינוק בשווי המניות של פייסבוק, מחזיקי המניות של הרשת החברתית המובילה בעולם מאפשרים ליצור מכשירים נגזרים על המניות ולאפשר למשקיעים בכל מקום, מהסיליקון ואלי ועד לוול סטריט להמר על שוויה של החברה.

חברת EB Exchange Fundn מסן פרנסיסקו כמו גם חברת פליקס השקעות מניו יורק וגרין קרסט קפיטל פתחו קרנות של נגזרים המבוססות על שווין של מניות פייסבוק בעבור משקיעים המעוניינים לקחת חלק ברשת החברתית המונה כחצי מיליארד משתמשים. ביצירת נגזרים (כגון אופציות) על מניות החברה, עוזרות חברות ההשקעה לפייסבוק לשמור על מספרם של המחזיקים במניות פייסבוק על פחות מ-499, המספר המקסימלי של בעלי מניות שיכולים להיות בחברה בטרם תצטרך לפרסם את תוצאותיה לציבור.

יצירת סוג חדש של נכסים מסוג זה לא חייב להעצר בפייסבוק, ישנן חברות אינטרנט בעלות צמיחה מהירה במיוחד שגם מניותיהן לא סחירות כגון טוויטר, זינגה ולינקדאין אשר גם שוויין מעורך במיליארדי דולרים. "זה מוכיח עצמו כדרך מעשית באמת בעבור המשקיעים להגיע להשקעות בחברות הפרטיות הצומחות האלה. אני לא יודע אם זו השקעה טובה או לא - אני רק יודע שאנשים רוצים להשקיע בהן ואנחנו מספקים להם את הדרך לעשות זאת" אמר מייסד חברת ההשקעות EB Exchange Funds.

פייסבוק, שבסיסה בפלו אלטו שבקליפורניה, יותר משילשה את שוויה מאז חודש מארס והוא מוערך כעת בכ-40.7 מיליארד דולר, כך על פי נתונים של SharesPos, חברה לסחר בחברות פרטיות. שוויה של זינגה, יצרנית משחקי הרשת כדוגמת פרמוויל עומד כיום על 5.4 מיליארד דולר, ושוויו של טוויטר מוערך בכ-3.4 מיליארד דולר. ליקדאין מוערך בכ-2 מיליארד דולר.