אריסון מעבירה דירוגי החברות הפרטיות ממעלות למידרוג

קבוצת אריסון, בעלת השליטה בבנק הפועלים, תזכה לדירוג גבוה יותר ממידרוג ■ מנכ"לית מעלות דורית סלינגר: "החלפת חברת דירוג פוגעת בשקיפות"

שרי אריסון מעבירה את הדירוג של החברות הפרטיות בקבוצה מ-S&P מעלות למידרוג. הדירוג של מידרוג לקבוצה, המחזיקה בבנק הפועלים ובשיכון ובינוי, גבוה יותר, ועומד על Aa3 (מקביל ל-AA מינוס של מעלות), בעוד שדירוג S&P מעלות הוא A. לא מן הנמנע כי המעבר למידרוג עשוי להביא להורדת הריבית שאריסון תצטרך לשלם למחזיקי האג"ח.

דורית סלינגר, מנכ"לית S&P מעלות, מסרה בתגובה: "כפי שהתבטאתי בעבר, החלפת חברת דירוג פוגעת בשקיפות, מונעת רוחב דעות ומעידה על רמת הממשל התאגידי של החברה ופוגעת בשכלול השוק".

לפני כשנה וחצי הורידה S&P מעלות את הדירוג של קבוצת אריסון, עובדה שהביאה להפעלת תנאי בשטר הנאמנות של האג"ח, כך שהריבית על האג"ח גדלה, והוצאות המימון של קבוצת אריסון קפצו.

למותר לציין כי בקבוצת אריסון לא היו שבעי רצון מהעניין, ואף בחנו רישום למסחר של האג"ח, מה שיביא להורדת הריבית. במקביל להורדת הדירוג החלה הקבוצה לעבוד גם עם המתחרה של מעלות, חברת מידרוג. בהדרגה, היא העבירה אליה את דירוג הנפקות האג"ח של החברה. כעת החליטו בקבוצה לאחד את כל הדירוגים של החברות הפרטיות בחברה אחת, שהיא מידרוג, ולא לפצל בין חברות הדירוג.

באריסון דוחים את הטענה כי המעבר ממעלות למידרוג נעשה כתוצאה מקבלת דירוג גבוה יותר, ומסרו בתגובה: "אריסון החזקות הנה חברה פרטית, ובשל החשיבות שביצירת סטנדרטים ומתודולוגיות דירוג אחידים בחברות אחזקה פרטיות, הוחלט לבצע החלפה של חברת הדירוג למידרוג, אשר מדרגת את חברות האחזקה של הקבוצה (שהנן כולן פרטיות)".