לאחר יום תנודתי: הדולר היציג נקבע בירידה של 0.1%

ברמה של 3.651 שקלים ■ הערכות כי פישר, ייאלץ להעלות את הריבית בקרוב, מביאות את השקל להתחזק ביחס לאירו והדולר

כשבארה"ב חוגגים את חג ההודיה צפו אנליסטים ליום עם תנודות קלות בלבד. אחרי שכבר רשם ירידה יותר משמעותית של 0.3% ביחס לשקל מוקדם יותר היום, נקבע השער היציג של הדולר בירידה של 0.1% ביחס לשקל, לרמה של 3.651 שקלים. האירו היציג נקבע בירידה של 0.26% לרמה של 4.862 שקלים.

אינפלציה הצפויה ל-12 החודשים הבאים עלתה ב-3.2%, מעל הגבול העליון של טווח היעד השנתי שקבע הבנק המרכזי העומד בין 1%-3%. ייתכן כי בנק ישראל ממתין להרגעת הרוחות בעולם על מנת לחזור למדיניותו הניצית, לכן התחזקות השקל צפויה להימשך בעתיד הנראה לעין", נכתב בסקירה היומית של כלל פורקס.

אתמול נרשמו עליות בהוצאה הפרטית בגרמניה, דבר שמצביע על התאוששות כלכלית במדינה למרות האטה בצמיחה שנרשמה ברבעון השלישי לעומת קודמו. עם זאת, אירלנד, שסובלת מהחוב הגדול ביותר הגוש האירו, כ-15 מיליארד דולר, איבדה אתמול מדירוג האשראי שלה מרמה של AA לרמה של A - עובדה המסייעת לדולר לשמור על כוחו מול האירו, כששער החליפין עומד על 1.335 דולר לאירו. גם מול השקל נרשמה ירידה בשווי האירו והוא עומד כרגע על 4.868 שקלים לאירו, ירידה של 0.16%.

את התחזקות הדולר מול האירו ניתן לחבר גם לנתוני המאקרו המעודדים שפורסמו אתמול המצביעים על התאוששות בשוק האמריקני. כמו כן, המדדים החשובים בארה"ב כולם הצביעו על עלייה כשבראש ניצב מדד הנאסד"ק שרשם אתמול עלייה של 1.9%.

"יום שישי השחור" (Black Friday), היום בו נפתחת עונת הקניות בארה"ב לכבוד החגים יתקיים מחר. יום זה מהווה מדד ליכולות של הציבור האמריקני, על-כן הוא מהווה תמונה למצבה הכלכלי של ארה"ב כולה. המשקיעים שפויים לעקוב בדריכות אחר הנתונים בתחום רשתות הקימעונאיות.

[לאתר המט"ח]