עוד סימן לתחרות בג'ינסים: קרוקר סוגרת 5 סניפים

הרשת תסגור החנויות בקניון מול הים, ממילא, קניון איילון, קניון בת-ים וקניון מודיעין ■ אתי לוי: "נכון שאין מקום להרבה חנויות בישראל, אבל אני מעדיפה להישאר איכותית ופרימיום"

התחרות הקשה בענף הג'ינסים נותנת את אותותיה על רשת קרוקר. ל"גלובס" נודע כי רשת האופנה פועלת לסגירת 5 מתוך 25 סניפיה. מדובר בסניפים הפועלים בקניון מול הים באילת, בקניון ממילא בירושלים, בקניון בת-ים, בקניון איילון ברמת-גן ובקניון מודיעין.

כמו כן, חוזה הרשת בקניון עזריאלי אמור להסתיים בפברואר 2011, וכפי הנראה הוא לא יחודש. בנוסף, הרשת מבקשת לצמצם במחצית את הסניף בקניון חדרה.

עוד נודע ל"גלובס" כי הרשת פועלת למציאת שוכרים חלופיים באותם קניונים, וזאת בתמורה להעברת דמי פינוי לקרוקר.

בהתייחס לחנות בקניון עזריאלי, אומרת אתי לוי, מבעלי הרשת, כי "יש לנו פגישה עם הקניון, ואנחנו בוחנים אפשרות לקבל חנות קטנה יותר או לצמצם החנות במחצית משטחה".

בשבועות האחרונים נוהלו גם שיחות על אפשרות לפינוי החנויות בנמל תל-אביב ובדיזנגוף סנטר, אולם לדברי לוי, הרשת היא זו שקיבלה הצעות לפינוי הסניפים, אבל החליטה להמשיך ולהפעילם.

לדבריה, "פנו אלינו, ואמרנו שאנחנו בשום פנים ואופן לא רוצים. הנמל הוא כמו פרסומת. הציעו לנו עבור החנות 750 אלף שקל דמי פינוי, אבל אני לא הסכמתי", אומרת לוי.

בקרוקר הסבירו היום (ה') כי סגירת הסניפים היא חלק משינוים אסטרטגיים שהחברה עורכת בפעילותה. "קיימת בחינה מחדש של פריסת החנויות והתאמה בין מיקום החנויות הנוכחי למקומות בהן מבלה קהל היעד של המותג. במהלך זה נבחנת סגירת חנויות ופתיחה מחדש של הסניפים במקומות המתאימים יותר למותג", נמסר.

- מה קרה בשוק?

לוי: "כל אחד התחיל לעשות ג'ינס, אז כמובן שהשוק מתחלק בין הרבה יותר חברות. התחילו לעשות ג'ינסים מאוד זולים במחירים של 169 שקל. אנחנו לא מסוגלים לתת ללקוח מוצר זול ולא איכותי. זה לא האופי שלנו ולא ההתנהגות שלנו. חשוב לנו שהלקוח שלנו יראה מוצר יקר ופרימיום. זו הזדמנות לבדל את עצמנו בימים שכולם יורדים באיכות ובמחיר. נכון שאין מקום להרבה חנויות בישראל, אבל אני מעדיפה להישאר איכותית ופרימיום".

- כמה סניפים צריכה הרשת למנות?

"בין 17 ל-20 חנויות".

יותר מיקוד בחו"ל

המותג קרוקר, פרי המצאה של אתי ודוד לוי, זכה לשנים יפות. בשיאו ייצר הזוג לוי 30 אלף ג'ינסים בחודש, והמכירות הגיעו ל-95 מיליון שקל בשנה.

אבל היתרון הגדול של המותג הפך לו לרועץ. ההתמקדות בגי'נס הקשתה על המותג להתמודד בתחרות ההולכת וגוברת בשוק ובכניסת רשתות האופנה השונות לקטגוריית הג'ינס. המיתון הבריח קונים לעבר מוצרים זולים יותר, ומכירות המותג, אף כי הוא נחשב למותג איכותי ויוקרתי, החלו לחוות ירידה מתמשכת.

לדברי לוי, בכוונת החברה להרחיב כעת את פעילותה בחו"ל: "יש לנו ביקוש ליצוא בעולם, ואנחנו בונים מערך כדי לייצא. הרעיון הוא להקטין בארץ ולשים הכוח שלנו בעולם. יש הערכה מאוד גדולה למוצר שלנו בעולם, אבל לא נפתח חנויות בעולם. זה לא נכון, הרבה נפלו עם זה. עדיף למכור לחנויות מולטי ברנד, ויש לנו כמה מקומות שאנחנו במשא-ומתן".

כמו-כן, נמסר כי החברה פועלת ל"השקת קו מוצרי פרימיום איכותי וחדשני אשר יביא עמו בשורה לשוק האופנה בישראל".