העודף בחשבון השוטף של סין יותר מהוכפל ברבעון 3

יתרות המט"ח של סין עלו ב-194 מיליארד דולר ברבעון השלישי ל-2.648 טריליון דולר

הסינים ממשיכים לצבור מטבע חוץ בכמויות גדולות. העודף בחשבון השוטף של סין יותר מהכפיל את עצמו לעומת אשתקד, דבר שמצביע על כך שהמדינה עדיין מתמודדת עם אתגרים הנובעים מהתלות שלה בייצוא. ברבעון השלישי בלבד עמד העודף על 102.3 מיליארד דולר, כך מסר פקיד בכיר בשרד האוצר הסיני.

ברבעון השני העודף עמד על 72.9 מיליארד דולר, עלייה של 35% משנה קודם לכן. כלכלנים רבים הזהירו בחודשים האחרונים כי העודף הגדול שנוצר עלול להחזיר את החששות אצל המשקיעים, וכי חוסר האיזון הקיצוני של סין עלו להחזיר אותה למצב טרום תקופת המשבר הכלכלי העולמי. חששות כאלה יכולות להוסיף לחץ על סין ולאפשר התייקרות מהירה יותר של היואן.

"סין טענה שמאחר והעודף בחשבון השוטף שלה נפל כאחוז מהתמ"ג שלה, זה מצביע על כך שערך היואן לא היה נמוך מידי. עכשיו כשהאחוז עולה שוב, זה מעמיד את סין במצב קשה", אמר טום אורליק, כלכלן בחברת Stone & McCarthy Research Associates.

יתרות המט"ח של סין עלו ב-107.3 מיליארד דולר ברבעון השלישי. כולל אפקט שער ההחלפה ומחיר החלפה מוערך, יתרות המט"ח של סין עלו ב-194 מיליארד דולר ברבעון השלישי ל-2.648 טריליון דולר, כך אמרו ב- People's Bank of China באוקטובר.