הוגשה בקשה להתראת פשיטת-רגל נגד עו"ד יוסף תשובה

עו"ד יוסף תשובה הוא אחיו של הטייקון יצחק תשובה ■ הבקשה - בגין חוב של כ-150 אלף שקל

לבית המשפט המחוזי בתל-אביב הוגשה בקשה להמצאת התראת פשיטת-רגל לעו"ד יוסף תשובה, אחיו של הטייקון יצחק תשובה, בגין חוב של כ-150 אלף שקל.

בבקשה, שהוגשה השבוע (ג') באמצעות עו"ד סיני קהת, טוען ראובן נפדנסקי כי בינואר 2009 ניתן בבית משפט השלום בנתניה פסק דין נגד עו"ד יוסף תשובה, המחייב אותו לשלם למבקש 100 אלף שקל. פסק הדין ניתן בהסכמה לאחר קיום הליך גישור בין הצדדים, ולא הוגש עליו ערעור.

לטענת המבקש, על אף פניות חוזרות ונשנות לעו"ד תשובה, עד כה הוא לא שילם את חובו. גם לאחר שנפתחו נגדו הליכי פשיטת-רגל בלשכת ההוצאה לפועל בתל-אביב, לא שולם החוב, שתפח בינתיים לסך של 149,695 שקל (בצירוף ריבית והצמדה, הוצאות שכר-טרחת עורך דין והוצאות משפט).

"למרות שעברו קרוב לשנתיים... לא שילם החייב דבר על חשבון חובו, והוא אף מתחמק מלשלם את חובו בהליכי הוצאה לפועל שננקטו נגדו", צוין בבקשה (פש"ר 44406-11-10).

עו"ד יוסף תשובה מסר בתגובה: "ראובן נפדנסקי היה לקוח שלי, והוא מתעסק ביבוא משקאות חריפים לארץ. טיפלתי עבורו בהגשת תביעה בעניין מעמד אישי. בהליך גישור שהתקיים בינינו, נתתי הסכמתי לתשלום של 100,000 שקל.

"נפדנסקי ובא-כוחו דרשו שאפעיל את הביטוח המקצועי שלי, אך לא רציתי לתת יד לכך, מאחר שנדף לדעתי בנסיבות המקרה האישי 'ריח רע' מהתנהגות התובע. נוהל משא-ומתן לסגירת התיק, והבקשה שהוגשה לבית המשפט מטרתה אחת: לפגוע בשמי הטוב.

"טרם קיבלתי את הבקשה שהוגשה או את הליכי ההוצאה לפועל, ולאחר קבלתם תוגש תגובתי בהתאם. אני מניח שהסכסוך יסתיים מחוץ לכותלי בית המשפט".