מבצע אורות אדומים: רשות המסים פשטה על 16 מכוני ליווי בת"א

ב-13 מכונים נמצאו ליקויים כגון אי-רישום במע"מ ומס הכנסה, אי-רישום הכנסות ואי-ניהול ספרים ■ במהלך המבצע נתפסו 10 מחשבים, אלפי שקלים במזומן ומסמכים רבים

מבצע "אורות אדומים": מבקרי מע"מ ברשות המסים, מלווים בתגבור של 30 שוטרי מחלק המוסר בימ"ר תל-אביב, פשטו אמש (ד') על 16 מכוני ליווי בעיר. ב-13 מהם נמצאו ליקויים כגון אי-רישום במע"מ ומס הכנסה, אי-רישום הכנסות ואי-ניהול ספרים.

במהלך המבצע נתפסו 10 מחשבים, אלפי שקלים במזומן ומסמכים רבים, ונגבו עדויות מהנוכחים במקום ומהלקוחות.

נהיד מכבי, מנהלת משרד מע"מ תל-אביב 3, מציינת כי במבצע זה הוחלט להתמקד בענף מכוני הליווי, בו רוב העסקים אינם רשומים במע"מ ובמס הכנסה, והתשלום בו מתבצע על-ידי הלקוחות מראש ובמזומן.

לדבריה, אלפי השקלים שנתפסו הם מקצת מהיקף הפעילות האמיתית במכונים, הואיל ומתצפיות שנערכו עלה כי מדי שעה-שעתיים לערך מגיע למקום מישהו לאסוף את הכספים שנגבו מהלקוחות.

היא הוסיפה כי לעסקים בהם נמצאו ליקויים ייערכו שומות וייגבו החובות, וסבירות גבוהה היא שנגד משתמטי המס יינקטו הליכים פליליים.

ברשות המסים מדווחים כי כהכנה למבצע נערכו ביקורים מקדימים במכונים במשך תקופה ארוכה על מנת לאסוף כל מידע אפשרי, בוצעו תצפיות על העסקים, הוצאו צווים לתפיסת מחשבים, והוצלב מידע - בין השאר עם חברת חשמל.

לדברי רשות המסים, המידע שנאסף לקראת המבצע הראה כי מרבית המכונים אינם רשומים במע"מ, ובמכונים הרשומים במע"מ מוציאים חשבונית לחלק מהלקוחות, וכי החשבונית נרשמת בסכום חלקי בלבד, תוך הפחתת חלקה של נערת הליווי.

המבצע נערך על-ידי משרד מע"מ תל-אביב 3, בשיתוף משרדי מע"מ תל-אביב 1, מע"מ תל-אביב 2, מס קנייה תל-אביב, מע"מ גוש דן, היחידה להונאת מחשבים, חקירות מע"מ תל-אביב ומשטרת ישראל מחלק המוסר.