טיסה לשום מקום: עיכוב נוסף בהשקת מטוס הבואינג 787

כל הנוסעים, נא להדק חגורות: חניכת המטוס החדש של חברת בואינג נדחתה שוב, בפעם השישית ■ באחת מטיסות הניסיון פרצה שריפה במטוס ■ השקתו מתעכבת בסה"כ כבר כשלוש שנים

אחרי שפרצה שריפה באחת מטיסות הניסיון של המטוס החדש ביותר של חברת בואינג, 787 "דרימליינר", לפני כשבועיים הוחלט בחברה לקרקע את המטוס ולשנות את המערכת החשמלית במטוס. בשל עיכובים בהתקנת המערכות הוחלט בשלב זה לעכב פעם נוספת את השקת דגם הדגל החדש של החברה.

השריפה פרצה בעקבות חתיכת אלומיניום תועה קטנה. בגלל השריפה, מתכננים לשנות את תוכנית החשמל במטוס כדי להבטיח שדבר כזה לא יוכל לקרות שוב. בנוסף, ישנו את מערכת החשמל במטוס כדי לשפר את הפצת החשמל בכלי הטיס.

זה הוא העיכוב השישי בתוכניות הבואינג 787, שנמצא כבר 3 שנים בעיכובים בגלל בעיות שונות עם החומרים החדשים, מחסור בחלקים ועכשיו גם החשמל.

המטוס מקיים טיסות מבחן מסביב לעולם כבר מ-2009 כדי לראות כיצד הוא מתמודד עם תנאי מזג האוויר השונים. גם לאחר תיקון המערכות, צפויות למטוס עוד כ-700 שעות טיסה על-מנת שיוכלו לשווק אותו.

מדגם זה של המטוס כבר הוזמנו 847 מטוסים לחברות שונות מסביב לעולם. כל מטוס יעלה כ-178 מיליון דולר והוא צפוי להיות כלי הטיס הרווחי ביותר של החברה, אם כי בבואינג צופים ליהנות מרווח על השקתו רק בשנת 2013.

בינתיים, עלתה השריפה בנזק משמעותי לבעלי המניות, שנאלצים להתמודד עם "נחיתת אונס" בשער המניה שירדה ב-6.8% מאז היום שלפני השריפה.