ברודקום רכשה את סייטיק הישראלית בכ-20 מ' ד'

לפני שבועות ספורים רכשה ברודקום את פרסלו ב-88 מיליון דולר, והיא עוברת ליעד הבא, השביעי בישראל - סייטיק ויסטה, הפועלת בתחום עיבוד תמונה ווידיאו לסלולר

חודש עמוס עובר על ענקית השבבים ברודקום. בימים האחרונים, ביצעה החברה רכישה נוספת בישראל, השביעית בסך הכול. הפעם, כך נודע ל"גלובס", מדובר בחברת Sightic Vista, שפועלת בתחום עיבוד התמונה והווידיאו בתחום הסלולר.

על-פי הערכות, שווי העסקה הוא 10-20 מיליון דולר - נמוך יחסית להיקפי הרכישות שברודקום מבצעת בדרך-כלל, וסכום נמוך מכדי שהחברה תהיה מחויבת לדווח לגביו. ברודקום אישרה את הרכישה אך לא סיפקה פרטים נוספים; בסייטיק ויסטה סירבו להגיב.

שילוב בחטיבת המובייל

נועם סורק, היו"ר; רון פרידנטל, המנכ"ל; ואילן ויתסנודל הקימו את סייטיק ויסטה בשנת 2001. שלושת המייסדים הגיעו מתחום הווידיאו ועיבוד התמונה ועבדו יחד כעשור לפני הקמת החברה.

סייטיק ויסטה מפתחת חומרה ותוכנה המיועדים לצילום. פתרונות החברה כוללים אלגוריתם לעיבוד התמונה ואפליקציות לטיפול במולטימדיה במכשירי טלפון ניידים. בחברה הושקע סכום נמוך יחסית - בין עמה מאות אלפי דולרים למליוני דולרים בודדים - ' על-ידי משקיעים פרטיים, ולא היו מעורבות בה קרנות הון סיכון.

הפעילות הנרכשת בתחום עיבוד התמונה תשתלב בחטיבת המובייל של ברודקום, שתחתיה מתרכזת הפעילות בתחום המולטימדיה. בברודקום ישלבו את הטכנולוגיה הזו עם מעבדי התקשורת שלה, כך שמוצרי החברה יהיו אטרקטיביים יותר ליצרני הטלפונים הניידים, שכן הטיפול במולטימדיה הפך לחלק מרכזי בהם.

מרכז הפיתוח של ברודקום בישראל התפתח בשנה האחרונה באופן מהיר. הרכישה האחרונה שלה בוצעה בסוף אוקטובר, אז רכשה את חברת פרסלו שמפתחת שבבי תקשורת המיועדים לרשתות לטווח קצר, ב-88 מיליון דולר; בנוסף, לפני שנה בוצעה רכישה של דיון נטוורקס, שפיתחה טכנולוגיה לניתוב תקשורת ארגונית ב-180 מיליון דולר.

על-פי נתוני IVC, לסייטיק ויסטה, שבה מועסקים כמה עשרות עובדים, יש הכנסות התחלתיות, וכן כמה לקוחות ובהם ספקיות מוצרי אלקטרוניקה מובילות כגון סמסונג ו-LG, הרלבנטיות לצרכים של ברודקום בשוק זה.

את ברודקום הקימו ב-1991 ד"ר הנרי סמואלי, כיום סמנכ"ל הטכנולוגיות; והנרי ניקולס, שפרש מהחברה ב-2003. סקוט מקגרגור הוא המנכ"ל. החברה נסחרת לפי שווי של 23 מיליארד דולר, וסיימה את הרבעון השלישי של השנה עם מכירות של 1.8 מיליארד דולר. לחברה יש 2.5 מיליארד דולר בקופה והיא מנצלת את התקופה הנוכחית לרכישות סדרתיות.

בין השאר, לפני כחודש שילמה ברודקום כ-330 מיליון דולר על ספקית שבבי התקשורת לדור הרביעי, Beceem האמריקנית.