"גיבור עזה" בדרך לרצועה: ארדואן יבקר בעזה בשנה הבאה

(עדכון) - כך דיווח אחד מראשי המאבק האירופי במצור על עזה ■ בגלל המשט לעזה: ארדואן יזכה לפרס זכויות אדם מקדאפי ■ בשבוע שעבר הוכרז כמועמד מוביל לאיש השנה של "טיים"

ראש ממשלת טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן מתכוון להגיע לעזה, לצד מנהיגים נוספים, באחת משיירות הסיוע שתעשה את דרכה לרצועה בשנה הבאה - כך אומר אחד מראשי קמפיין המאבק האירופי בהסרת המצור מעל רצועת עזה.

"אנחנו מארגנים את ביקורם של ראש ממשלת טורקיה ארדואן ונשיא ונצואלה הוגו ג'אבז", אמר אמש סאיב שעת, המתאם הכללי של "שיירת התקווה", שאורגנה באירופה והגיעה לעזה בסוף השבוע דרך מעבר רפיח עם סיוע הומניטרי. "גם המנהיג האפריקני דזמון טוטו הוזמן", הוא הוסיף.

בעזה הפך ארדואן לגיבור לאומי מאז אירועי משט ה"מרמרה" לפני כחצי שנה. הסממן הבולט של התופעה בשטח, בא לידי ביטוי בהענקת השם "ארדואן" לתינוקות העזתים.

מאז אירועי המשט וההידרדרות ביחסי ישראל-טורקיה, הוענק השם הזה, יותר מכל שם אחר לוולדות שנולדו ברצועה בחצי השנה האחרונה. אפילו ראש ממשלת החמאס איסמאעיל הנייה, החליט להעניק את השם "ארדואן" לנכדו ה-15, לפני כחודשיים. הוא הכריז על כך בטקס מרשים במעונו, בנוכחות עיתונאים רבים.

בגלל המשט לעזה: ארדואן יזכה לפרס זכויות אדם מקדאפי

הולכות וגוברות העדויות כי פרשת המשט לעזה באמת עשתה טוב לראש ממשלת טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן. לאחר שבשבוע שעבר הוא הוכרז כמועמד מוביל לאיש השנה של מגזין טיים, ארדואן יקבל בשבוע הבא משליט לוב מועמר קדאפי את פרס זכויות האדם הבינלאומי, כך נמסר היום (ו') מלשכתו של קדאפי בלוב.

ארדואן זוכה לפופולריות רחבה בקרב העולם הערבי על רקע ההתנהלות והמאבק בישראל על "המלחמה המזעזעת בעזה" ופרשת משט ה'מרמרה' בחודש מאי, בה נהרגו 9 פעילים טורקיים.

לפי הדיווחים, הזכייה בפרס ע"י ארדואן תמשיך "מסורת של כבוד" - לפניו זכו בפרס היוקרתי שליט קובה לשעבר פידל קסטרו, נשיא ונצואלה הוגו צ'אבס, ונשיא דרום אפריקה לשעבר, נלסון מנדלה.

כן דווח, כי ממשלתו של ארדואן שתומכת באיסלם רקמה קשרים טובים עם מדינות ערב כמו איראן ולוב, ועוררה חששות במערב מכך שהמדינה היחידה החברה בארגון נאטו, ושרובה מוסלמים - מתרחקת בצעדי ענק מהמערב ופונה יותר לעולם האיסלמי.

בימים האחרונים, נזכיר, ארדואן המשיך בהתקרבות לעולם האיסלמי תוך תקיפה של מדינת ישראל ומנהיגותה. ארדואן, במהלך ביקור בלבנון, נשא נאום תקיף והבטיח כי טורקיה לא תישאר אדישה לכל תקיפה ישראלית בלבנון או ברצועת עזה.