מנכ"ל ומייסדי טוויטר מבולבלים: "קשה להגדיר את חזון האתר"

המנכ"ל החדש דיק קוסטלו בראיון ל"דיילי טלגרף": "אני פועל להגדרת המטרות של טוויטר לטווח הארוך" ■ מייסד טוויטר, אוון ויליאמס: "טוויטר טרם הגשימה את מלוא הפוטנציאל שלה"

"מה בדיוק הטעם בטוויטר?" - זו שאלה שמשתמשים רבים בשירות המיקרו-בלוגינג חשבו עליה. למרבה הצער, כנראה שגם המנכ"ל החדש של טוויטר, דיק קוסטלו, לא יודע את התשובה לכך.

"אני פועל כרגע כדי להגדיר באופן ברור את המטרות שלנו לטווח הארוך", אמר קוסטלו בראיון לעיתון הבריטי "דיילי טלגרף" והוסיף: "לאחר מכן נוכל לתת על כך תשובה בעתיד הקרוב".

"אני מנסה לדאוג לכך שטוויטר תשמור על התרבות של סטארט-אפ מצליח", הדגיש קוסטלו. "אנחנו מעסיקים כעת 325 עובדים וצומחים בכל יום. חשוב לנו לוודא שאנחנו מגדילים את הארגון מבלי להוסיף שכבות מיותרות של ביורוקרטיה".

קוסטלו מונה למנכ"ל טוויטר בחודש שעבר לאחר שאוון ויליאמס, מייסד טוויטר, החליט לפרוש מתפקידו כמנכ"ל החברה. בעבר כיהן קוסטלו כמנהל התפעול בחברה. ויליאמס יישאר בחברה ויתרכז בפיתוח מוצרים ואסטרטגיה חברתית. ויליאמס הקים את טוויטר ב-2006 יחד עם ג'ק דורסי וסמנכ"ל הכספים ביז סטון.

ג'ק דורסי, יו"ר החברה ואחד ממייסדיה, אמר בראיון כי "חלק גדול מהחידושים בטוויטר מגיעים מהמשתמשים עצמם - ולכן קשה להגדיר את חזון האתר". לדבריו, "טוויטר צריך להמשיך להיות מאזין טוב לצרכי המשתמשים, כי השירות מוגדר מחדש על-ידי הרבה אנשים ומצייצים, אך במקביל הוא צריך לשמור על סדר העדיפויות שלו".

באמצעות שירות המיקרו-בלוגינג של טוויטר מועברים 95 מיליון מסרים קצרים ("ציוצים") באורך של עד 140 תווים מדי יום ביומו על-ידי 175 מיליון משתמשים רשומים. טוויטר כבר משלבת בפלטפורמה שלה עדכונים משירותי החדשות של מנועי החיפוש גוגל, יאהו ובינג.

המייסד והמנכ"ל לשעבר, אוון ויליאמס, שכאמור עדיין מכהן כעת בתפקיד ייעוץ בטוויטר, הגדיר את אתר הטוויטר כרשת קטנה בתוך הרשת. "אנחנו מנסים לשנות את התפיסה השגויה שלפיה כל אחד צריך 'לצייץ' בעצמו כדי ליהנות מטוויטר", הדגיש ויליאמס, והוסיף כי "כשרשת זו מנוהלת היטב - זוהי אחת הדרכים היעילות ביותר לגלות מידע רלוונטי בזמן אמת".

טוויטר נהפכה לאחת מאותן חברות אינטרנט נדירות ואגדיות, והיא בעלת קצב צמיחה אדיר. כיום רשומים בה 175 מיליון משתמשים, לעומת 503 אלף בלבד לפני 3 שנים ו-58 מיליון בשנה שעברה. בכל יום נוספים לאתר כ-370 אלף משתמשים חדשים.

למרות הנתונים המרשימים, ווילאמס טוען כי טוויטר טרם הגשימה את מלוא הפוטנציאל שלה. "נמצה את היכולות שלנו רק כשמיליארדי בני אדם ברחבי העולם ישתמשו בשירות על בסיס יומי כדי לצרוך בזמן אמת את רוב המידע שהם מגיעים אליו. זוהי הצלחה אמיתית".

נזכיר כי בשנה שעברה גייסה טוויטר 100 מיליון דולר ממשקיעי הון סיכון, בסבב ששיקף לה שווי שוק של מיליארד דולר. לאחרונה דווח כי החברה שוקלת לצאת לסבב גיוס הון נוסף, אולם תגובה על כך מטעמה לא נמסרה.