הפרובוקציה הצליחה? קמפיין פיאג'ו - המדובר ביותר ברשת

Twisted Fly: הקמפיין - תחת הסלוגן "הלוואי ואשתי היתה גדולה בביצועים וקטנה בהוצאות" - עורר מחאות מצד הגולשים, ואף נפתחה נגדו קבוצת מחאה בפייסבוק

בראש דירוג הפרסומות המדוברות ברשת ניצב הקמפיין של "פיאג'ו" באמצעות אשל-שיבר, שחולל השבוע 31% מהיקף השיחה ברשת אודות פרסומות. הקמפיין מציג את המשאית תחת הסלוגן "הלוואי ואשתי היתה גדולה בביצועים וקטנה בהוצאות...". הקמפיין הביא לפתיחה של קבוצת מחאה בפייסבוק, הקוראת להוריד את הקמפיין בגלל שהוא מציג שוביניזם.

השיחה ברשת אודות הקמפיין התחוללה השבוע ב-3 זירות: טוקבקים - 23%, פורומים - 32% ובלוגים - 45%.

מחולל השיחה הראשון, שהיווה 40% מכלל השיחה ברשת, דן במחאות הגולשים על הקמפיין. 46% מהגולשים טענו כי תגובת המתלוננים מוגזמת, הציבור מסתכל על זה בכבדות, ולא היה צריך להקשיב להם ולהסיר את הקמפיין. 32% מהגולשים טענו כי יש צדק בפרסומת מאחר שנשים "חוגגות" על כרטיס האשראי של בעליהן ואינן יודעות לנהוג. 22% מהגולשים ציינו כי לולא הקימו קבוצת המתלוננים את המאבק הזה לא היו רואים את הפרסומת הזאת כלל, וכי הקבוצה יצרה לעצמה מצב של חרב פיפיות.

מחולל השיחה השני, שהיווה 38% מכלל השיחה ברשת, דן בקמפיין. 63% מהגולשים טענו כי הקמפיין היה פוגעני בכוונה תחילה, וכי זה מהלך שיווקי גאוני מצד משרד הפרסום. 31% מהגולשים חשבו כי מדובר בתעלול פרסומי. 6% מהגולשים חשו כי הפרסומת פוגעת בדיוק בקהל היעד אליה היא מכוונת.

מחולל השיחה השלישי, שהיווה 22% מכלל השיחה על הקמפיין ברשת, דן בסנטימנט הגולשים. 47% מהגולשים חשבו כי מדובר בפרסומת מצחיקה ומוצלחת מאוד. 29% מהגולשים בירכו על החלטת משרד הפרסום להסיר את הקמפיין בהתחשב ברגשות המתלוננים. 24% מהגולשים קראו להחרים את החברה ולא לקנות כלי רכב של חברת פיאג'ו.

למקום השני הגיעה הפרסומת של "פסטרמה חצי חצי" של טירת צבי עם 15% מכלל הדיונים ברשת, ובמקום השלישי ניצבת הפרסומת לאומגה 3 עם 12% מכלל הדיונים ברשת.

22
 22