עימות בין גיא-רון וברזילי על בחירת המשרד לייצוג הלשכה

הוועד המרכזי של לשכת עוה"ד, בראשות יורי גיא-רון, ‎בחר במשרד כהן, וילצ'יק, קמחי לייצוג הלשכה ■ ‎חברי הוועד לא קיבלו דיווח כי עו"ד אבנר כהן, חבר סיעתו של גיא-רון, שותף במשרד

הוועד המרכזי של לשכת עורכי הדין, בראשות ראש הלשכה עו"ד יורי גיא-רון, החליט להקצות סכום של 300 אלף שקל לייצוג הלשכה, על-ידי משרד שאחד השותפים הבכירים בו הוא עו"ד אבנר כהן, חבר סיעתו של גיא-רון בלשכה וחבר ועד מחוז תל-אביב של הלשכה.

ל"גלובס" נודע כי במסגרת מאבק הלשכה נגד "הסגת גבול המקצוע" הוחלט להקצות בתקציב הלשכה את הסכום למשרד עורכי הדין כהן, וילצ'יק, קמחי ושות', שבו שותף עו"ד אבנר כהן, בנה של השופטת בדימוס טובה שטרסברג-כהן.

עוד מתברר כי במסגרת ההחלטה לשכור את שירותיו של עו"ד אסף פוזנר, המייצג את הלשכה בעניין זה מזה שנים אחדות, לא קיבלו אנשי הוועד המרכזי של הלשכה דיווח על העובדה כי הוא שותפו של עו"ד אבנר כהן. עניין זה התגלה רק בעת ישיבת המועצה הארצית של הלשכה, שבה הציג גיא-רון את הצעת התקציב.

יו"ר ועד מחוז תל-אביב בלשכה, עו"ד דורון ברזילי, מיהר לשגר תלונה נזעמת בנושא לגיא-רון וכן למבקר הלשכה, עו"ד יורם וסרצוג. "זהו מינוי ציני וצורם הממחיש את אופן התנהלותך", כתב ברזילי לגיא-רון. "אזכירך כי מדובר בכספי החברים, ואין לך או למי מטעמך סמכות לעשות בכספים אלה כבשלכם. הייתי מצפה מראש הלשכה לפעול בשקיפות, בדרך יושר ובמינהל תקין וגלוי, ולא להעביר החלטות אלה כבדרך-אגב, תחת מעטה חשאיות. מינויים כאלה מעלים חשש לניצול חמור של משאבי הלשכה לצורך 'שימון' מקורבים".

"טענותיו של ברזילי נועדו לניגוח פוליטי לא מוצדק", כתב גיא-רון בתגובה, "השנאה מקלקלת את השורה. הקשר בין עו"ד פוזנר לבין משרדו של כהן ומיזוג שני המשרדים נעשה ב-2008, שנים לאחר תחילת העסקתו כמייצג הלשכה. הסכום שעליו הוסכם עם משרדו היה קטן לאין ערוך מזה הנגבה מגורמים מסחריים, מאחר שעו"ד פוזנר התייחס לתפקידו גם באספקלריה של שליחות ציבורית. דומה שהמחלוקת בין ברזילי לכהן מעבירה את ברזילי על דעתו".

"שמחתי לגלות כי על-פי תפיסת עולמך 300 אלף שקל הם סכום סמלי", השיב ברזילי לגיא-רון. "תמוה מדוע הנך בוחר להכשיר את הקשר בין עו"ד כהן, חברך האישי, בן סיעתך, לבין השכר שלו הוא זוכה כתוצאה מהמינוי".

עו"ד כהן מסר: "עו"ד פוזנר הוא שותף במשרדי. רוב חברי הוועד המרכזי מודעים לעובדה זו. עו"ד פוזנר טיפל מאז ומתמיד בנושא, וכל ניסיון להתנגחות פוליטית בגין סוגייה זו הוא בלתי ראוי".

מהלשכה נמסר: "ביולי 2002 הוחלט לשכור את שירותיו של עו"ד פוזנר. עו"ד פוזנר הוא מבכירי עורכי הדין ובעל מוניטין וניסיון בתחום ייחודי זה. הלשכה שכרה את שירותיו בעלות מופחתת, ותחילת ההתקשרות קדמה למיזוגו עם משרד אחר. בימים אלה בוחנת הלשכה משרדים נוספים למתן שירותים בתחום זה. הניסיון לקשור את עו"ד אבנר כהן לעניין הוא ניסיון פופוליסטי ומשולל כל יסוד".