רשות החברות: מיזם התקשורת של חברת החשמל - הפרטה

כך קבעה רשות החברות מאחר ש-51% ממנו יוחזקו בידי משקיע פרטי ■ מנכ"ל חברת החשמל, עמוס לסקר, צפוי להישאר יו"ר ועדת המכרזים כפי שנקבע בעבר

רשות החברות קובעת כי המיזם החדש של חברת החשמל בתחום תשתיות התקשורת הוא מיזם מופרט, מאחר ש-51% ממנו יוחזקו בידי משקיע פרטי, ולכן ניהול המכרז מחייב שינויים בהתאם. עם זאת, רשות החברות אינה מתכוונת לפעול לשינוי המבנה של ועדת המכרזים, ועמוס לסקר, מנכ"ל חברת החשמל, צפוי להישאר יו"ר ועדת המכרזים כפי שנקבע בעבר.

בימים אלה עובדים משרדי האוצר, התקשורת והתשתיות, ביחד עם רשות החברות, על הטיפול ברישיון שיקבל המיזם. גורמים שמקורבים לנושא מציינים כי במקרה שיתברר שמדובר בהפרטה כלשונה בחוק, ומאחר שהמדינה מוכרת 51% ממניות המיזם למשקיע פרטי, המיזם יהיה חייב לקבל אישורים נוספים.

עוד נודע כי חברת החשמל העבירה למשרד התקשורת את העבודות הכלכליות שנעשו על ידה, בעקבות דרישתו של מנכ"ל המשרד עדן בר טל. העבודות, שנעשו על ידי שני משרדי רו"ח פרופסור חיים בן שחר (חב"ש) ופירמת ראיית החשבון קסלמן וקסלמן PWC, נשלחו לבדיקת אגף הכלכלה על רקע טענות שהועלו על ידי חברת החשמל שלפיהן הכדאיות הכלכלית של המיזם תחת חובת שירות אוניברסלי מחייבת פריסה לאורך זמן ארוך יותר של תשתיותיה.