"הרב המתעלל" אליאור חן הורשע בכל הסעיפים נגדו

חן הורשע כי הנהיג כת שדגלה בהתעללות קשה בילדים כצעדים שנועדו לחנכם ■ הכרעת הדין מפרטת שורה של מעשים ובהם הכאה, כפיתה ושריפת איברים ■ עורך דינו: נגיש ערעור

אליאור חן הורשע היום (ג') קצר בהתעללות חמורה ב-8 קטינים בירושלים לפני כשנתיים - כך דווח בגלי צה"ל. חן הנהיג כת שדגלה בהתעללות קשה בילדים כצעדים שנועדו לחנכם. הכרעת הדין בפרשה מפרטת שורה של מעשים ובהם הכאה, כפיתה ושריפת איברים.

חן הוסגר לישראל לפני כשנה, לאחר שנמלט לדרום אמריקה מיד עם פרסום הפרשה. תפיסתו של חן והשבתו לישראל היו שלב חשוב בפרשה. עם נחיתתו הועבר חן ישר לחקירת משטרה. כעבור כשבועיים הפכו החשדות נגדו לאישומים בתיק מספר 460/09.

"אליאור חן הואשם בביצוע של עשרות מעשים יחד עם חברי החבורה", אמרו אז בפרקליטות, "הוא שימש כראש החבורה, כמנהיגה הרוחני, אבל חלק גדול הממעשים נעשו על-ידו ובהוראתו".

המשפט התנהל באופן חריג ביותר - עורך דינו של חן לא שיתף פעולה עם בית המשפט ולא חקר את העדים בחקירה נגדית, ולא הובאו עדי הגנה. הסיבה, לדברי עורך דינו של חן, אריאל עטרי: בית המשפט פשוט לא אפשר לו להיערך היטב למשפט.

"לצערנו, לא יכולנו במהלך המשפט הזה להציג שאלות לעדים, היות ופרק הזמן שניתן לנו ללימוד חומר החקירה הוא פרק זמן בלתי אפשרי בעליל", אמר עטרי. "מצב שכזה לא מאפשר לשום נאשם להתכונן, בטח לא בתיק כה רגיש. בכוונתנו לערער על ההרשעה".