וויקיליקס יפרסם הדלפות מאחד הבנקים הגדולים בארה"ב

אסנג': "המסמכים יתנו מבט אמיתי ומייצג לתוך המערכת הבנקאית ולאופן בו מתנהלים הקשרים ברמת הצמרת הניהולית בבנקים, מה שצפוי להוביל לחקירה ולרפורמה לדעתי"

בתחילה שפך האתר וויקיליקס את קרביהם של הממשלות, עתה עומד על הכוונת הסקטור הפרטי. האתר צפוי לפרסם הדלפות מאחד הבנקים הגדולים בארה"ב. לדברי מייסד האתר המסמכים שצפויים להיחשף "יתנו מבט אמיתי ומייצג לתוך המערכת הבנקאית ולאופן בו מתנהלים הקשרים ברמת הצמרת הניהולית בבנקים, מה שצפוי להוביל לחקירה ולרפורמה לדעתי".

בראיון בלעדי שנתן מייסד האתר, ג'וליאן אסנג' ל"פורבס" בתחילת החודש הוא אמר כי בכוונתו לפרסם עשרות אלפי מסמכים של בנקים ומוסדות פיננסים אמריקנים בתחילת 2011. אסנג' לא פירט אז בדיוק מתי יפורסמו המסמכים, מיהם הבנקים או מה יכילו המסמכים, אך השווה את הפרסום הצפוי לתכתובות המייל שנחשפו בזמנו בפרשת אנרון והפילו את ענקית האנרגיה לאחר שסיפקו מבט מקיף על ההתנהגות הבלתי הולמת של התאגיד.

לדברי אסנג' המסמכים שיפורסמו "יחשפו גם כיצד מתנהלת קבלת ההחלטות של הרגולטורים, אשר מעלימים עין ואף תומכים בהלכות שאינן אתיות: הפיקוח שלא מבוצע, סדרי העדיפויות של המנהלים הבכירים, האופן בו הם חושבים שהם יכולים לשרת רק את האינטרסים הפרטיים שלהם".

האם ומתי ייחשפו סודות אלה, זהו עניינו של אסנג' בלבד "אנו נמצאים בפוזיציה בה אנו צריכים לתעדף את המקורות שלנו, כך שהמסמכים בעלי האימפקט הגדול ביותר יפורסמו ראשונים".