בכיר בפייסבוק: "זה כבר לא אתר אלא כלי תקשורת"

מארק קוואן, ‎המנהל המסחרי של פייסבוק באירופה המבקר בישראל, אמר כי 3.2 מיליון הישראלים בפייסבוק מספקים למשווקים בארץ "חוכמת קהל"

"אל תחשבו על פייסבוק כעל אתר אינטרנט - פייסבוק זו פלטפורמה ומדובר בכלי תקשורת נפרד לחלוטין" - כך אמר אתמול (ב') מארק קוואן, המנהל המסחרי של פייסבוק באירופה, אסיה והמזרח התיכון, בהרצאה שארגן גוף המדיה MASA, המשווק את שטחי הפרסום באתרים נענע10 ו-msn ישראל ובעמוד הבית של פייסבוק בישראל.

"פייסבוק היא מדיה להמונים חינמית, אבל אסור לחשוב עליה במונחים של קמפיין רודף קמפיין", הוא טוען. "אני לא אומר שפייסבוק זה ה'ווב החדש', אבל אני כן אומר שאנשים אוהבים לבלות הרבה זמן בפייסבוק ולעשות שם הרבה מאוד דברים. המוצרים השונים שאנחנו מציגים פשוט סוגרים עבורם את החורים הללו ומאפשרים להם לעשות הכול במקום אחד. אפשר להגיע לחשיפה של 100% מקהל היעד ביום אחד".

כמו כל בכיר מפייסבוק שמגיע לביקור בישראל, גם קוואן התפאר בנתוני הגלישה של הישראלים בפייסבוק. "3.2 מיליון ישראלים נמצאים כבר בפייסבוק, ו-66% מהם מבקרים בו מדי יום", אמר קוואן. "מדובר ב-3.2 מיליון איש שמספקים את 'חוכמת הקהל', ויכולים לעזור לכם להחליט על הטעם הבא של המוצר שלכם או להתנסות במוצר חדש שאתם עתידים להשיק".

לא לפתוח עמוד לכל מותג

להרצאה, שהתקיימה במסגרת כנס tech-ed של מיקרוסופט, הגיעו בכירי משרדי ענף הפרסום בישראל, בהם ינון לנדנברג, מנכ"ל משותף בפובליסיס-אידיאולוג'יק; יוסי ארז, המשנה למנכ"ל אדלר-חומסקי; ואדם אבנון, שותף בשלמור-אבנון-עמיחי; שבאו לשמוע מקוואן על הכלים הפרסומיים והשיווקיים שהפלטפורמה של פייסבוק מציעה למפרסם הישראלי, בהם מודעות אינג'יימנט, סקרים ואפליקציות.

קוואן הרחיב לגבי עמודי המותגים בפייסבוק, שהולכים ומתרבים גם בישראל, ואמר כי "עמוד בפייסבוק צריך לייצר נוכחות ארוכת-טווח". לדבריו, מדובר בצרכנים שהצהירו כי הם רוצים להיות מעורבים עם המותג, ולכן למותגים כדאי להיכנס לזה רק אם הם יודעים מה לעשות שם גם בזמן שאין קמפיין באוויר.

קוואן הציג את האסטרטגיה שבה נקטה ענקית המזון המהיר מקדונלנד'ס בבריטניה, כאשר פתחה לכל מוצר מזון עמוד פייסבוק עצמאי. "זה אולי נשמע מגוחך שאנשים רוצים להיות בקשר עם מוצר מזון, אבל זה עבד".

בישראל, סלקום הוא אחד המותגים הבודדים שנוקטים בגישה דומה, כאשר במקום עמוד מותג אחד מרכזי, החברה בחרה לפתוח עמוד עצמאי לכל פעילות תוכן שהיא משיקה.

בהקשר זה, קוואן אמר ל"גלובס" כי "למרות שמקדונלד'ס הצליחה בכך, לרוב אנחנו לא נמליץ למותג להקים עמודים נפרדים, אלא אם באפשרותו לייצר מספיק תוכן בכל עמוד ועמוד ולתחזק נוכחות שוטפת".

לגבי שירות Facebook Places, שירות מבוסס מיקום שהשיקה באחרונה הרשת החברתית אך טרם הושק באופן רשמי בישראל, קוואן רק הסכים לומר כי השירות יגיע לישראל "בקרוב", ויחד איתו יושק בישראל גם Facebook Deals - פיצ'ר שיאפשר למותגים הישראלים לקחת חלק בענף הפרסום מבוסס המיקום.