ענבר-מרחב-שקד רוכש את פעילות משרד לין&לין

הלקוח הבולט של לין&לין הוא בריל תעשיות, והמשרד גלגל ב-2010 פעילות בהיקף של 9.5 מיליון דולר במחירים ריאליים

האם משרד הפרסום ענבר-מרחב-שקד עובר תהליך התבגרות עסקית? ל"גלובס" נודע כי ענבר-מרחב-שקד רוכש את פעילותו של משרד הפרסום לין&לין. מדובר במהלך אסטרטגי שאמור להוסיף כ-30 מיליון שקל להיקפיו של ענבר-מרחב-שקד ולקדם אותו בצעד גדול לכיוון החמישייה השלישית של הענף.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי היקף הפרסום של לין&לין עמד בשנת 2008 על כ-22 מיליון דולר במחירי מחירון. בשנת 2009 עלה המשרד מעט בהיקפיו לכדי 25 מיליון דולר, וב-2010 גדלו ההיקפים בעוד מעט לכדי 31 מיליון דולר במחירי מחירון, שהינם במחירים ריאליים כ-9.5 מיליון דולר.

על-פי העסקה, הפעילות של לין&לין תיבלע בפעילות של ענבר-מרחב-שקד. המייסד ישראל לין יפרוש מהפעילות, אך בניו הפעילים במשרד ימשיכו לטפל בתקציבים מתוך הפעילות של ענבר-מרחב-שקד.

לין&לין הינו משרד פרסום ותיק, שהנדוניה העיקרית שהוא מביא לעסקה היא בריל תעשיות שמחזיקה במותגים כמו גלי וסקאל. הרכש האחרון של בריל היא לי קופר, שנרכשה על-ידה לפני שבוע בלבד. במתכונתו הנוכחית קיים המשרד מאז 1996, ועם לקוחותיו נמנים רשת האופנה זיפ, קבוצת גינדי, אבי סופר, קניון הזהב, אורגון ועוד.

ענבר-מרחב-שקד הוקם לפני כעשור על-ידי חן ענבר וצביקה שדה. ב-2002 הצטרף למשרד ירון מרחב - עד אז סמנכ"ל בפובליסיס-אריאלי. בהמשך פרש שדה, וספי שקד - מאנשי הקריאייטיב הבכירים והמתוקשרים בענף - הצטרף כשותף למשרד, ששינה את שמו לענבר-מרחב-שקד.

כיום מורכב המשרד מ-4 שותפים: חן ענבר (30%) וירון מרחב (30%) כמנהלי לקוחות, ספי שקד (30%) מנהל את האסטרטגיה, ורובי ניסן (10%) הוא מנהל הקריאייטיב.

בסוף 2008 נכנס המשרד לראשונה לרשימת 20 משרדי הפרסום הגדולים, אך בחציון הראשון של 2009 הוא סבל מהשפעת המשבר הכלכלי, שבא לידי ביטוי בהפחתת תקציבים של לקוחות כגון אקסלנס.

עם תום המשבר הכלכלי ולאחר שורת צעדים (גם פרסונליים) שנעשו במשרד, הוא החל להתאושש ולהראות מחדש סימני צמיחה. בין הצעדים שנעשו היה מינויו של גיא קלנר, בעבר יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית ויו"ר חברת איסתא, לתפקיד מנכ"ל המשרד.

ענבר-מרחב-שקד סיים את שנת 2009 במקום ה-19 בדרוג משרדי הפרסום. את החציון הראשון של השנה סיים המשרד במקום ה-17.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי היקף הפרסום של ענבר-מרחב-שקד עמד ב-2008 על כ-62 מיליון דולר במחירי מחירון. ב-2009 ירד המשרד בהיקפיו ל-48 מיליון דולר, ומתחילת 2010 (עד עכשיו) הגיעו היקפי הפרסום של המשרד לכ-59 מיליון דולר במחירי מחירון, שהם כ-18 מיליון דולר במחירים ריאליים.

גיא קלנר, מנכ"ל ענבר-מרחב-שקד, אישר את הידיעה ומסר בתגובה: "מדובר במהלך אסטרטגי מבחינתו של המשרד. עשינו זאת על מנת להתחזק כמשרד. אני שמח על ההזדמנות שבני משפחת לין ישתלבו גם הם בפעילות המשרד, הן מול לקוחותיהם והן בתמיכה בלקוחותינו. מהלך זה מציב אותנו בעמדת פתיחה חזקה מאוד לקראת 2011".

נציין עוד כי גיל ליבר, מי שכיהן ב-4 השנים האחרונות כמנכ"ל לין&לין, יפרוש מתפקידו בעקבות המהלך. ליבר מסר היום (ג') בתגובה: "אני שמח מאד וגאה על העבודה שלין&לין עשה בשנה האחרונה. רכשנו לקוחות חדשים ועשינו עבודה מצוינת, התברגנו יפה בדירוג 'גלובס' ובדירוג הכללי של משרדי הפרסום. אני מודה גם לעובדים וגם לבעלים על 4.5 שנים מצוינות. אני בטוח שזה יהיה מהלך מוצלח".

משרד לין&לין יוצג בעסקה בידי עו"ד יואב כספי ממשרד עמר, רייטר, ז'אן ושות'.