גיא-רון מחדש את המאבק לפיצול מחוז ת"א בלשכת עורכי הדין

ראש לשכת עורכי הדין טוען כי ללא הפיצול אלפי עורכי דין לא יוכלו להשתתף בבחירות ללשכה ■ יו"ר מחוז ת"א, עו"ד דורון ברזילי: יו"ר הלשכה היסטרי כי הוא מבין שיפסיד בבחירות הבאות

כחצי שנה לפני הבחירות בלשכת עורכי הדין, יו"ר הלשכה, יורי גיא-רון, מחדש את מאבקו הממושך לפיצול מחוז תל-אביב והמרכז בלשכה לשני מחוזות נפרדים, ומצית שוב את הקרב מול יו"ר ועד המחוז, דורון ברזילי.

במכתב ששיגר גיא-רון לאחרונה ליו"ר ועדת הבחירות של הלשכה, עו"ד מיבי מוזר, טוען גיא-רון כי במצב החוקי הקיים, לפיו פועל בית משפט עצמאי במחוז מרכז בפתח-תקווה, אך אין בלשכה ועד נפרד לחברי מחוז זה, לא יוכלו אלפי חברי לשכה, הרשומים בתחום שיפוטו של בית המשפט בתח-תקווה, לבחור בבחירות הקרובות.

לדברי גיא-רון, בחוק הלשכה מצוין כי מחוז תל-אביב כולל את אזור שיפוטו של בית המשפט המחוזי בתל-אביב-יפו, אך מנגד קובע סעיף אחר כי כל חבר יהיה רשום באחד ממחוזות הלשכה, שבתחומו נמצא מקום עבודתו או מקום מגוריו.

"מחד גיסא, פועל בית משפט מחוזי מרכז; ומאידך גיסא, מעמדם של חברי הלשכה, שכתובתם או משרדם מצוי בתחום שיפוטו, אינו מוסדר בחוק ובכללי הבחירות", כותב גיא-רון. "אין ספק כי מצב זה מהווה לכאורה ליקוי חוקתי מהותי בזכויות לבחור ולהיבחר של אלפי עורכי דין".

גיא-רון מוסיף כי אם שר המשפטים, יעקב נאמן, יתמיד בסירובו לפיצול בשל הקירבה לבחירות - יהיה צורך בהוראת שעה בנושא.

נאמן מתנגד

במחוז תל-אביב רשומים 30 מ-46 אלף עורכי הדין בישראל, ופיצולו לשניים היה מפריד כ-5,000 איש למחוז המרכז.

ביולי השנה דחתה ועדת השרים לענייני חקיקה את הצעת החוק לפיצול המחוז. ח"כ רוני בר-און (קדימה), שיזם את ההצעה, טען כי נאמן והממשלה פועלים לחזק את מחוז תל-אביב ואת העומד בראשו, עו"ד ברזילי, ולפיכך התנגדו לפיצול המחוז מחד, ותמכו בהצעת החוק לשינוי מבנה הלשכה, במסגרתה יוגדל ייצוגם היחסי של המחוזות במוסדותיה הארציים - מאידך.

עו"ד ברזילי מסר: "ההיסטריה של גיא-רון לקראת הבחירות הקרבות מובנת וברורה - נראה כי גם הוא מבין כי חברי הלשכה מתכוונים לשים כץ לקדנציה בראשותו. ניסיונותיו לפגוע במערכת הבחירות באמצעות תרגילים ו'לאקונות' שאינן קיימות, לא יעזרו לו. הנושא נבדק ונבחן והועלה בפני שר המשפטים והכנסת, ומתברר כי אין חובה חוקית להקים מחוז נוסף".

גיא-רון מסר: "אין שום ספק כי מבחינה משפטית יש להקים את מחוז המרכז בלשכה עם הקמתו של בית המשפט המחוזי מרכז. נאמן הודיע כי לא יתערב בנושא בשל הבחירות בלשכה, הצפויות להיערך השנה. אני מקווה שהוא יהיה עקבי במדיניות זו ויגרום לכך שגם ההצעה בעניין שינוי מבנה הלשכה תעוכב בהתאם, שכן השפעתה על הבחירות בלשכה רבה הרבה יותר מזו שעשויה להיות להקמת מחוז המרכז".