גזית גלוב: המלצת "קנייה" מדויטשה, פוטנציאל של 33%

ולחלק דיבידנד שנתי של 4% ■ בבנק הגרמני העלו את ההמלצה למניה ל"קנייה" ואת מחיר היעד ל-56 שקל

גם ברמות השערים הנוכחיות של מניות הנדל"ן, ובייחוד הנדל"ן המניב, יש מי שעדיין מוצא להן פוטנציאל נוסף. האנליסט דן הרווארד מהבנק הגרמני דויטשה בנק העלה אתמול בערב את המלצתו למניית קבוצת הנדל"ן המניב גזית גלוב ל"קנייה" מ"החזק" ואת מחיר היעד ל-56 שקלים, באומרו כי כי למניה פוטנציאל להציג עליות שערים בשיעור 33% בנוסף לתשואת דיבידנד שנתית של 4% - כך נודע ל"גלובס".

מחיר היעד הזה גבוה לכשעצמו ב-30.5% משער הפתיחה של המניה, הבוקר בבורסה בתל-אביב - שלכשעצמה מגלמת עלייה של 0.5%. ההמלצה החיובית הזו נובעת מיכולת החברה להציג גידול של 13% מהרווח התפעולי הנקי הנגזר מהכנסות מהשכרת נכסים נטו (NOI), גם כשהשינויים בשערי החליפין בעולם היו מאתגרים עבורה.

יתרה מכך, תמחור המניה גוזר שיעור היוון מגולם של 8.1% לנכסיה - גבוה למדי, בהתייחס לכך שהערכה של הרווארד עצמו גוזרת לחברה שיעור היוון "שמרני" של 7.3%, כש-7% הוא הרמה המיוחסת לישראל ושיעור ההיוון אף נמוך יותר באחדות מהארצות בהן גזית גלוב פעילה.

האנליסט מציין כי הקבוצה נמצאת בתנופת פיתוח, שבאה לידי ביטוי בהשקעה של 2.6 מיליארד שקל בשלושת הרבעונים הראשונים של 2010 (1.5 מיליארד שקל בלבד בתקופה המקבילה), מה שישמש בוודאי לגידול בהכנסות מנכסים זהים בעתיד הקרוב.

גם העובדה השלימה גיוס של 650 מיליון שקל בהנפקת מניות תומכת בהקטנת רמת המינוף של הקבוצה, הפחתת הוצאות המימון ומגדילה את הסיכוי כי גזית גלוב עשויה לרכוש חברות או נכסים בקרוב, בהתחשב בהתבטאותיה של ההנהלה עצמה בשיחת הוועידה שקיימה לאחר פרסום הדו"חות הרבעוניים האחרונים.

בעוד המניה מוצגת על-ידי הרווארד כאופציה מעניינת להגנה מפני אינפלציה (בהתחשב בירידת התשואות, ובפער בינן לבין האג"ח הממשלתית הארוכה והלא-צמודה ל-10 שנים בישראל ובארה"ב), הרי שלא הכול בקבוצה עשוי מקשה אחת; אטריום היא מניית החברה הבת המומלצת (גם אם הרווח שיצרה אשתקד בעת המרת האג"ח להמרה למניות הביא לירידה בלתי נמנעת ב-FFO השנה) וקרן הריט האמריקנית Equity 1 פחות; מכפיל ה-FFO (תזרים המזומנים התפעולי הנקי) גבוה במניית החברה הבת סיטיקון (18.1) לעומת זה של גזית גלוב עצמה (14.6) ביחס לתחזית לתוצאותיה ב-2011.