לו הייתי: צאצא של הלורד רוטשילד כובש את עולם הפחם

היורש למשפחת הבנקאים המפורסמת, נתניאל רוטשילד, נכנס לשוק הפחם ומתכנן להקים את חברת ייצור הפחם הגדולה בעולם ■ "יש שם הזדמנויות", אומר רוטשילד

ההימור המוצלח ביותר של נתניאל רוטשילד, מנהל קרנות גידור, הייתה ההשקעה שלו בחברת הכרייה האמריקנית Phelps Dodge Corp. עכשיו מצהיר מי שיהיה בקרוב הברון רוטשילד החמישי שהוא מתכנן להקים את חברת ייצור הפחם הגדולה בעולם. כך מדווחת סוכנות בלומברג.

היורש לשושלת רוטשילד מקדם השתלטות בשווי 3 מיליארד דולר על חברה ולהפוך אותה לייצואנית הגדולה ביותר של פחם לסין. "אין היום חברה עולמית לפחם. יש שם הזדמנויות", אמר רוטשילד בראיון.

רוטשילד מחפש להתרחב בתחום משאבי הטבע בעקבות ההצלחה הגדולה שלו בחברת Vallar, חברת השקעות אותה ייסד אשר גייסה 1.1 מיליארד דולר בהנפקה ראשונית לציבור בחודש ביולי בבורסת לונדון. חברת ההשקעות מחזיקה באחזקות רבות מתחום הפחם."אני בהחלט עסוק", הוסיף רוטשילד. "המתח היחיד נובע מלו"ז הנסיעות הצפוף שלי ומהמחסור שלי בחיי חברה".

לאחרונה נפגש בלוס אנג'לס רוטשילד עם נירוון באקרי, אחד מבעלי השליה בחברת Bumi, מפיקת הפחם הגדולה ביותר באינדונזיה. ב-16 בנובמבר הודיעה רוטשילד על שיתוף פעולה בין חברתו Vallar, חברת בומי וחברת PT Berau Coal Energy. "אינדונזיה היא ענקית שנמצאת כרגע במצב רדום", אמר רוטשילד. "תמוה בעיני מדוע עדיין אין ענקית כרייה באינדונזיה. אני מקווה שאנחנו בתהליך בנייה של חברה כזאת".

לפני שייסד את חברת Valler, עבד רוטשילד בחברת Atticus Capital בניו-יורק, חברת קרנות גידור, שהרוויחה ללקוחותיה כמעט 7 מיליארד דולר. "נחשפתי בגיל צעיר מאוד לטייקונים הגדולים של וול סטריט", אמר רוטשילד.

רוטשילד בן ה-39 הוא הבן היחיד של הכלכלן הלורד ג'ייקוב רוטשילד, שכמו אביו מתעסק בכלכלה. הוא למד בבית הספר הפרטי אטון באנגליה. את לימודיו המשיך באוניברסיטת אוקספורד, שם למד היסטוריה. אביו היה זה שהכיר אותו לאליטה הכלכלית כשהצטרף אליו בטיוליו הרבים בעולם. הוא החל את דרכו בניו-יורק כאנליסט בחברת Gleacher & Co. "נחשפתי בגיל צעיר מאוד לטייקונים הגדולים של וול סטריט", אמר רוטשילד.