"מענק ממשלת הונג קונג לחב' ישראליות מגיע לכ-67%"

עו"ד יואב שדה: יש קונספציה מוטעית ביחס לסין כי ההסכמים שחותמים עם הסינים 'אינם שווים את הנייר עליו הם נחתמו', ולא כך הוא - סין במקום ה-15. ישראל רק במקום 96"

"ישנה קונספציה מוטעית ביחס לסין כי ההסכמים שחותמים עם הסינים 'אינם שווים את הנייר עליו הם נחתמו', ולא כך הוא - סין מדורגת במקום ה-15 ע"י הבנק העולמי מבחינת אכיפת ההסכמים בה. לשם השוואה נציין כי ישראל מדורגת רק במקום ה-96. סין מדורגת גם הרבה לפני יפן ולכן יש לתת לה את הקרדיט הראוי", כך אמר ל"גלובס" עו"ד יואב שדה, ממשרד לנדא שדה, שהשתתף בכנס שעסק בהתפתחויות שחלו בסין בשנים האחרונות ובחן את המעבר של סין משוק שעסק בעיקר בייצור בעבור אחרים לכיוון של שוק יצרני עצמאי וכן לשוק צרכני רחב.

"בשנים האחרונות ליוונו מספר רב של חברות ישראליות בכניסה לסין ובהקמתם של מיזמים משותפים עם הסינים בתחומים מגוונים מטכסטיל, כימיקלים, ציוד רפואי חקלאות תקשורת, אינטרנט וכו'. כיום גוברת הנטייה להיכנס לסין בצורה של השקעה ישירה בחברות סינות קיימות ושיתופי פעולה טכנולוגיים, בין היתר לשם הרחבת הפעילות בשוק הסיני ולא רק לצרכי יצוא. זאת, לעומת המייזמים המשותפים שהיו בעבר שהתמקדו בתחום היצור לצורך יצוא".

עו"ד שדה מבהיר כי "יש חשיבות גבוהה לאופן ניסוח ההסכמים מול גורמים סיניים בהתאם לדין בסיני וגם לפרקטיקות הנהוגות בסין, על מנת שניתן יהיה באמת לאכוף אותם".

בארוחת צהריים שערכה לשכת המסחר ישראל אסיה בשבוע שעבר בין שרת התעשיה והפיתוח הכלכלי של הונג קונג וגורמים בכירים נוספים מסין לבין מספר חברות ישראליות, דובר על מודלים לשיתוף פעולה בין החברות הישראליות לבין הגורמים השונים בסין והבונג קונג. במפגש דובר על כך שממשלת הונג קונג מציעה כיום סיוע משמעותי לתחומי המחקר והפיתוח, כאשר בפרוייקטים מאושרים חלקה של הממשלה מגיע עד לכ-67% כמענק. עו"ד שדה ציין כי האישור מאפשר לחבקות הישראליות גישה נוחה גם לתשתיות ייצור בסין וכן לתשתיות לוגיסטיות ושיווקיות המקלות על הכניסה לשוק הסיני ולשווקים אחרים באסיה. עו"ד שדה אמר כי החברות הישראליות גילו עניין רב בתוכנית ולכן הוחלט לארגן משלחת של חברות ישראליות מתאימות, אשר תיסע כבר בתחילת שנת 2011 לסין ולהונג קונג.

עו"ד שדה עובד מזה 22 מול סין. לאחר שעבד בפירמת עו"ד גדולה בהונג קונג, שימש שדה כמנהל המחלקה המשפטית של קבוצת איזנברג, שלה היו בזמנו 14 משרדים בסין, כיום הוא מכהן גם כסגן יו"ר לשכת המסחר ישראל-סין-הונג קונג.