בית המשפט העליון דחה את ערעורם של רוצחי השופט עדי אזר

"יצחק זוזיאשווילי ורפי נחמני רצחו את אזר רק משום שמצאו כי הוא קורבן נוח, שהמתתו נדרשה למימוש תוכניתם המעוותת; מאסר עולם הנו העונש ההולם אותם"

יצחק זוזיאשווילי ורפי נחמני הם רוצחיו של השופט עדי אזר - כך קבע הבוקר (ה') בית המשפט העליון, שדחה את ערעורם של השניים על הרשעתם מלפני 4 שנים ברצח השופט.

"הנאשמים רצחו את השופט אזר אך משום שמצאו כי הוא קורבן נוח, שהמתתו נדרשה לצורך מימוש תוכניתם המעוותת", קבעו השופטים אדמונד לוי, אליקים רובינשטיין וסלים ג'ובראן.

לדברי השופטים, "חומרת מעשיהם טבועה בהחלטתם ליטול את חייו של שופט נקי כפיים ובר-לבב רק משום שהדבר שרת את צורכיהם. הדברים נאמרים ביתר שאת בעניינם של הנאשמים, אסירים שרצחו בעבר, ועל כן מאסר עולם הנו העונש ההולם אותם".

רצח השופט אזר ביולי 2004 היה אחת הטראומות הגדולות שידעה מערכת המשפט מעודה. אזר נורה במכוניתו על-ידי נחמני בעת שהגיע לקירבת ביתו ברמת-השרון. ברכבו נמצא פתק ובו קריאה לשחרורו של זוזיאשווילי, שריצה מאסר עולם בשל רצח אחר שביצע.

מי שייצג את זוזיאשווילי היה ד"ר דיוויד וינר מהסנגוריה הציבורית, שהתאבד לאחר שנחקר באזהרה בחשד שסייע לזוזיאשווילי בקנוניה פלילית שמטרתה היתה להביא לשחרורו בתמורה למידע באשר לרצח השופט אזר.

"נוכח העדויות הרבות והראיות שהוצגו", כתב השופט לוי, "מתבהרת התמונה, אך בכל הנוגע לרגע אחד היא איננה ברורה עד תום - רגע הרצח. אולם אף מבלי שנמצאה ראיה ישירה שתבהיר ברמת ודאות מוחלטת את שאירע במעמד שבו היו רק השופט אזר ורוצחו, מתקבלת מסקנה ברורה לגביו, והיא המסקנה שאליה הגיע בית המשפט המחוזי".

עיקר פסק הדין עוסק בגירסת עד המדינה, אבינועם חג'בי, שהיה שותפם למעשה של זוזיאשווילי ונחמני, ובטענות הנאשמים בדבר עיוות דין שהיה בעניינם.

בעניינו של חג'בי פסק בית המשפט העליון כי "בסופו של יום גירסתו של חג'בי תאמה לגירסה שאליה הגיעו החוקרים בעצמם. העובדה שחג'בי שינה את גירסאותיו, ולא בעניינים של מה בכך, יוצרת קושי רב במתן משקל מלא לדבריו. התנהלותם של החוקרים, שבחרו ללחוץ עליו לאשר את שכבר סברו, מקשה על אימוץ הגירסה הסופית כאותנטית וכפרי התוודות ספונטנית. אולם, גם במסקנה זו אין כדי להוביל לזיכויים של המערערים, שחומר הראיות האחר בעניינם הוא רב".

השופטים גם הותירו על כנם את העונשים שנגזרו על השניים - 10 שנות מאסר בחופף למאסר העולם שזוזיאשווילי מרצה, ועוד 5 שנים במצטבר; ו-15 שנות מאסר בחופף למאסרו של נחמני, ועוד 5 שנים במצטבר. (ע"פ 3105/06).