עו"ד עופר צור: "ששינסקי מכר את עור הדוב שטרם ניצוד"

עו"ד עופר צור, המייצג את קבוצת דלק בעתירה מינהלית נגד המדינה ונגד ועדת ששינסקי: "הכנסת לא תרשה אימוץ של מסקנות ועדת ששינסקי כפי שהן. זו תהיה בכייה לדורות"

"ועדת ששינסקי כבר מכרה את עורו של הדוב שטרם ניצוד, כאילו שאם יתקבלו מסקנותיה, ממחר הציבור נהיה מיליארדר במקום הטייקונים. זו טעות לחשוב שזה המצב" - כך אומר בראיון ל"גלובס" עו"ד עופר צור, שותף וראש מחלקת הליטיגציה במשרד גורניצקי, המייצג את קבוצת דלק (חברות הגז) בעתירה מינהלית נגד המדינה וועדת ששינסקי לגילוי מסמכי הפטור ממס שניתנו לספק הגז המצרי EMG.

"הושקעו סכומי-עתק בניסיונות לאתר קידוחים שמהם ניתן יהיה להפיק גז. בקידוח תמר נמצא גז, אבל הוא עדיין לא חולץ. כדי לחלץ אותו ולהביא אותו לחוף מבטחים, צריכים לבצע השקעות של 3.4 מיליארד דולר נוספים. את הכסף הזה צריכים לגייס מבנקים וממקורות נוספים.

"המלצות ועדת ששינסקי, לדאבוננו, שומטות את הקרקע מתחת לתוכנית העסקית של הפרויקט הזה לפחות - וגם של פרויקטים נוספים.

"לטעמנו, בסופו של יום אחרי שייגמרו הדי הפסטיבלים ואנשים יחזרו להיות ענייניים, הכנסת לא תרשה אימוץ של מסקנות ועדת ששינסקי כפי שהן. זו תהיה בכייה לדורות. לא רק מכיוון שלא ניתן יהיה להוציא את הגז, מכיוון שלא יתקבלו המימונים המתאימים והערבויות המתאימות והפרויקט הזה יישאר תקוע ותהיה בכייה לדורות - אלא בעיקר מחמת שאם יתקבלו מסקנות הוועדה ונטל המס יותר מיוכפל על השותפויות, אז הזוכה הגדול יהיה ספק הגז המצרי.

"EMG מספקת היום גז לחברת החשמל לישראל ולא משלמת גרוש אחד מס במדינת ישראל, כיוון שהמדינה מסרה לה התחייבות ופטור ל-20 שנה ממס בישראל. ולכבודנו, אלה שמנסים להפיק גז ולמכור אותו בישראל, גז טבעי כחול-לבן, מקימים את ועדת ששינסקי שתפקידה לעלות את נטל המס מיד ועכשיו.

"כבר היום המצב הוא לטובת הגז המצרי - כי אנחנו משלמים מס בישראל, והגז המצרי לא משלם גרוש. אם יתקבלו מסקנות הוועדה, אז האפליה הזאת עוד תועצם. האם ישראל רוצה ברצינות להיות תלוית גז המסופק על-ידי מצרים? אני לא רוצה להגיד יותר.

"יש לנו את הכלים המשפטיים להתמודד עם מסקנות ועדת ששינסקי, אבל אני בטוח שלא נגיע למצב שבו נצטרך להפעיל אותם בבית המשפט. בסופו של יום, אחרי שייערך השימוע בעל-פה בפני הוועדה, ההמלצות ירוככו באופן שניתן יהיה להפעיל את הפרויקטים ולחלץ את הגז שעדיין - צריך להזכיר - כלוא באדמה".

* הראיון המלא עם עו"ד עופר צור - במהדורה המודפסת של "גלובס הערב".