השריפה בכרמל: שני חשודים נתפסו בחשד להצתה, נחקרו ושוחררו

(עדכון) - גששי המשטרה איתרו בסמוך למוקד השריפה בקריית-ביאליק אופניים ותיק ובו פאה

שריפה נוספת פרצה היום (ו') באזור התעשייה בקריית-ביאליק. כוחות רבים של שירותי הכבאות בסיוע משטרה התפרסו באזור בעקבות הגעת האש לתחנות הדלק הסמוכות לאזור התעשייה צור-שלום, ועובדים במקום פונו מחשש לפגיעה. לא דווח על נפגעים באירוע.

גששי המשטרה איתרו בסמוך למוקד השריפה בקריית-ביאליק זוג אופניים ותיק ובתוכו פאה. "ממצא זה מעלה את החשד כי אירועי השריפה מקורם ככל הנראה בהצתה, בשל סמיכות האירועים במספר מוקדים", נמסר.

במשטרה עוד אמרו כי "בממקרה שאזרחים שמים לב לפעילות חשודה כגון ניסיון הצתה, יש לדווח למוקד 100".

עוד נמסר מהמשטרה כי נתפסו שני חשודים בהצתה סמוך לאתר קרן כרמל ("המוחרקה"). השניים, תושבי דליית אל כרמל, חשודים כי ניסו להצית שוב את היער לאחר שהכבאים הצליחו לכבות את השריפה באזור זה. לאחר מכן הם שוחררו, כשהתברר כי אין להם קשר לאירוע.

בנוסף לשריפה בקריית ביאליק, דווח על דליקה שפרצה ברחוב גורדן בטבעון. גם שם לא דווח על נפגעים, אך במשטרה פרסמו כי ישנו חשד להצתה גם שם.

דליקה נוספת פרצה בין רחובות לאשקלון, ואף הביאה לעצירתה של רכבת. הדליקה כובתה, והרכבת חזרה לפעול כרגיל.

מלבד הדלק באזור התעשייה בקריית-ביאליק, קיימת סכנה מחשיפה של חומרים מסוכנים לאש, ולכן יש מעורבות גדולה של כוחות ביטחון במקום. בנוסף, מדובר באזור צפוף מבחינת האוכלוסיה, ונשקפת סכנה לתושבים באזור.

"בגב תחנת הדלק משתוללת שריפה ענקית", סיפר ניסים עמר, תושב קריית-ביאליק. "מטוסי כיבוי מפזרים חומר מגובה, ודחפורים נכנסו לפנות את ערימות הצמחייה היבשה והפסולת שנמצאות באזור. מעבר לכביש ישנה תחנת דלק נוספת שבה כבאים פועלים להרטיב את העצים כדי למנוע את התפשטות האש".

"בנוסף, יש כבאיות של צה"ל שפועלות לצד כבאיות אזרחיות בסיוע משטרה, וכולם יחד פועלים כדי להשתלט על האש", הוסיף תושב האזור. "עובדי תחנת הדלק קיפלו את הציוד של תחנת הדלק ופרסו את הזרנוקים והציוד שיש בתחנה, כדי לנסות לסייע בכיבוי האש".