אובמה דורש: הקלות במסים למובטלים והורים מאמצים

אובמה הודיע למנהיגים הדמוקרטים בקונגרס כי אם דרישותיו להקלות במסים למעמד הביניים לא ייענו, יבוטלו הקלות מתקופת בוש ■ התנאים של אובמה: כ-150 מיליארד ד' בשנה

הנשיא האמריקני, ברק אובמה, הצהיר על דרישותיו על מנת להאריך את החקיקה בהקלות המס מהתקופה של הנשיא ג'ורג' בוש. בין הדרישות, הרחבת העזרה למובטלים והכללת מדיניות המיסים שהוא חוקק ועומדת לפקוע.

דווח, כי אובמה אמר למנהיגים הדמוקרטיים בקונגרס שהוא ידחה אפילו הארכה זמנית של החקיקה של בוש אם החוק החדש לא יכלול גם את מדיניות המיסים שלו, שכוללת תוספת של 800 דולר לשנה לזוג נשוי. כמו כן, אובמה רוצה יותר הטבות ל"עובדים העניים", סטודנטים והורים מאמצים.

האולטימטום שהציב אובמה גורם למחוקקים בקונגרס לעבוד שעות נוספות על-מנת להגיע להסכם לפני ה-31 בדצמבר, כשהחוק שחוקק בתקופת בוש, כבר לא יהיה תקף. דרישותיו של אובמה יעלו למשלם המיסים האמריקני 150 מיליארד דולר נוספים בשנה. במידה ולא יגיעו להסכם בקרוב וחוקי המיסים החדשים של אובמה עצמו יפוגו, משמעות הדבר תהיה ש-95% מהאמריקנים יסבלו מהעלאה במיסים.

עד כה, נכשל הקונגרס בהארכת החקיקה שתחדש את המדיניות של בוש על הפרט האמריקני בלבד, כפי שאובמה רוצה. ההקלה במיסים תהיה תקפה על אזרחים שמרוויחים פחות מ-200 אלף דולר בשנה וזוגות שמרוויחים פחות מ-250 אלף דולר בשנה, דבר שאובמה הבטיח בקמפיין שלו. הסנאט דחה את ההצעת החוק הזו היום (א'), נוסף להצעת חוק נוספת שמתייחסת להכנסות נמוכות ממיליון דולר.

אובמה: "מאוכזב מאוד" שהסנאט הגיע ל"מבוי סתום"

הערכות הן, שהפשרה תביא להארכת המיסוי הנמוך על הכנסות שכוללות גם רווחים משוק ההון ודיבידנדים לכלל אזרחי ארה"ב, כולל אזרחים בעלי הכנסה גבוהה, לעוד שנתיים או שלוש. הרפובליקנים מתנגדים להארכת המיסוי הנמוך למעמד הביניים בלבד, בטענה כי הדבר יפגע ביצירת מקומות עבודה חדשים ובצמיחה הכלכלית.

אובמה הודיע אתמול לתקשורת בוושינגטון כי הוא "מאוכזב מאוד" שהסנאט הגיע ל"מבוי סתום" בנושא. "אנו צריכים להכפיל את המאמצים שלנו על מנת ליישב את הבעיה", הוסיף אובמה וציין כי הוא מקווה למצוא פיתרון בימים הקרובים.

אחת ההצעות שנדחתה הציע מקס באוקוס, יו"ר הועדה הכלכלית של הסנאט. ההצעה כללה הקלה במיסוי לבעלי הכנסות במעמד הביניים, 15% מס יהיה תקף לכל מי שהכנסותיו לא עולות על 250 אלף דולר, דבר שנוגע ל-97% ממשלמי המיסים בארה"ב.