האש מתגלגלת גם לכנסת: מחר ידונו הוועדות באסון הכרמל

אלי ישי הוזמן לוועדת הכספים להציג את תקציב הכבאות ■ ריבלין: שבוע הדיונים של הכנסת ייפתח מחר בדיון סיעתי מיוחד שידון בנושא ■ השריפה בכרמל - כל הדיווחים והתמונות

להבות השריפה בכרמל מתגלגלות גם לכנסת: במהלך השבוע הקרוב תקדיש הכנסת את כמה מדיוני הוועדות להשלכות האסון בכרמל. יו"ר ועד הכספים, משה גפני, הודיע כי ביום שלישי תדון הוועדה בראשותו בפיצוי הכספי לנפגעי השריפה. בדיון צפוי להשתתף גם שר הפנים, אלי ישי, שיציג את תקציב משרד הפנים והכבאות.

יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, הודיע הבוקר כי שבוע הדיונים של הכנסת ייפתח מחר בדיון סיעתי מיוחד שידון בנושא. לדבריו, הצטברו על שולחנו פניות מ-61 חברי כנסת מכל סיעות הבית. ריבלין הציע לממשלה להגיש לכנסת הודעה מטעמה שתעמוד להצבעה בתום הדיון. "ראוי שהכנסת תידון באסון לאומי בזמן אמת ותיתן דעתה על המשמעויות והלקחים שנגזרים ממנו", הסביר ריבלין.

גם חברי הוועדה לביקורת המדינה אינם מתכוונים לוותר מעיסוק בנושא. אמש עדכן מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, את יו"ר הוועדה, ח"כ יואל חסון, כי בכוונתו להגיש בקרוב מאוד לוועדה דו"ח מעקב על מצב שירותי הכבאות בארץ ותפקוד משרדי הממשלה בנושא. בהתאם לדו"ח, ישקול חסון האם להשתמש בסמכות המוקנית לוועדה ולהקים ועדת חקירה ממלכתית לתפקוד משרדי הממשלה ביחס לשירותי הכבאות.

ואילו ועדת הפנים והגנת הסביבה תדון בשריפה בכרמל בהיבטים הנוגעים אליה. יו"ר הוועדה, ח"כ דוד אזולאי, הודיע כי לא יקיים דיון כל עוד כוחות הכיבוי, המשטרה וההצלה נמצאים בשטח וטרם הסתיימו ההלוויות. הוועדה תבחן שתי סוגיות: מדוע למרות המלצות חוזרות ונשנות עדיין לא בוצעה הרפורמה במערך הכיבוי ומדוע לא נוסדה רשות כיבוי ממלכתית שאינה כפופה להסדרים מקומיים של איגודי ערים, וכן מדוע למרות העיכובים ברפורמה המבנית במערך שירותי הכיבוי, ולמרות התרעות ועדת הפנים והגנת הסביבה לא פעלה הממשלה באופן משמעותי על מנת להגדיל את כוח האדם במערך הכיבוי ועל מנת לצייד את מערך הכיבוי בציוד שמתאים לטיפול בשריפות בקנה מידה גדול.

אזולאי סיפר היום כי שלח לפני שנה מכתב לראש הממשלה ובו ביקש ממנו ליזום דיונים בין משרדי הממשלה הנוגעים בדבר לשתף את הכבאים בהדברות ולהגיע מיידית להחלטות. "מדובר בהצלת נפשות ומכאן הדחיפות הרבה שיש לתת לטיפול בבעיה. אודה מאד להתייחסות. מכתבי הקודם בעניין לא זכה כלל למענה", כתב אזולאי במכתבו לראש ממשלה.