הבכיר בספורט שנחקר בחשד להעלמות מס: אבנר קופל

הוסר צו איסור הפרסום על שמו של יו"ר מינהלת הליגה בכדורסל, החשוד כי התחמק מתשלום בהיקף 8 מיליון שקל למס הכנסה ■ קופל: "רוצים להפעיל עליי לחץ, אתמודד עם הטענות"

יו"ר מינהלת הליגה בכדורסל וחבר הנהלת ההתאחדות לכדורגל, אבנר קופל, הוא העסקן הבכיר מעולם הספורט שנעצר בשבוע שעבר בחשד להעלמות מס בעסקיו הפרטיים - כך נודע היום (ב') לאחר שבית המשפט הסיר את צו איסור הפרסום על שמו.

לפי החשדות, קופל, יחד עם שני חשודים נוספים, לא דיווחו על הכנסות שקיבלו עבור חברת ביטוח שבבעלותם, בהיקף של 8 מיליון שקל. מהחקירה עלה כי קופל זייף, בסיוע חשוד נוסף, מסמך בו נכתב כי החברה חדלה מפעילות, כדי להתחמק מתשלום למס הכנסה בגין הלוואות שהתקבלו מחברה אחרת.

קופל מסר היום: "אני הוא הבכיר בספורט נגדו טוען מס הכנסה. לאור ההתפתחויות בשבוע האחרון, ההדלפות של מס הכנסה וחרושת השמועות המטילה צל על אנשים שאינם נוגעים לעניין - החלטתי לבקש בעצמי את הסרת צו איסור הפרסום על שמי ולהסיר את העננה מעל ראשם של פעילי ספורט אחרים.

"כואב לי שמס הכנסה הפך מחלוקת לגיטימית, אזרחית, בין השאר על אופן תשלום המס המגיע מעסקיי האזרחיים - לנושא לחקירה", המשיך קופל. "כך רוצים להפעיל עליי לחץ לשלם כספים. אתמודד עם הטענות, ואני מקווה לשכנע כי לא היה במעשי אבק של אי-חוקיות, וכי המחלוקת היא אזרחית בלבד לחבות מס בלבד. אמשיך בפעילותי ההתנדבותית למען הספורט בישראל - אלא אם יוכח כי היה רבב בהתנהלותי העסקית הפרטית".

כזכור, בית המשפט קבע כי נמצא חשד סביר הקושר את קופל לחשדות המיוחסים לו. בשל כך הוחלט כי הוא יישאר במעצר-בית למשך 4 ימים, ניתן נגדו צו עיכוב יציאה מהארץ למשך 15 יום, וכמו כן נקבע כי הוא ישלם ערבות עצמית בסכום של 50 אלף שקל.

מרשות המסים נמסר בתגובה כי "רשות המסים מנהלת חקירות משיקולים ענייניים ומקצועיים. יודגש כי בהחלטתו לשלוח את אבנר קופל למעצר-בית בן 4 ימים קבע השופט כי קיים חשד סביר הקושר את החשוד לעבירות המיוחסות לו".