אבי משולם, לשעבר עורך "וואלה", מונה לעורך "מעריב"

כך הודיע יו"ר קבוצת "מעריב", זקי רכיב ■ משולם, לשעבר עורך וואלה, יחליף בתפקיד את יואב צור, העורך הראשי של העיתון בשנה וחצי האחרונות, שימונה למנכ"ל מעריב החזקות

אבי משולם הוא העורך הראשי החדש של העיתון "מעריב". מי שהיה העורך הראשי של אתר האינטרנט וואלה בשנים האחרונות יחליף את יואב צור, ששימש בתפקיד עורך "מעריב" במשך שנה וחצי.

על המינוי הודיע היום ("ג') יו"ר קבוצת "מעריב", ד"ר זקי רכיב, לעובדים, במייל בו נכתב: "במסגרת השינויים וגיבוש האסטרטגיה של הקבוצה והתוכנית ליישומה, אני מבקש לשתף אתכם בהחלטה שהתקבלה, במסגרתה ימונה אבי משולם לתפקיד העורך הראשי".

צור יישאר בקבוצת "מעריב" וימונה למנכ"ל מעריב החזקות - תפקיד אותו החזיק עופר נמרודי עד שהתפטר ממנו לפני כשבוע. מסגרת התפקיד יהיה צור אמון על "פרויקטים ייחודים שיוטלו עליו על-ידי יו"ר הקבוצה", לשון הודעת הקבוצה.

מאז עזב לפני מספר חודשים את וואלה משמש משולם, 34, בעיקר מגיש כתוכנית רוק ברשת ג'. בנוסף הוא משמש כמרצה לתקשורת במרכז הבינתחומי בהרצליה. באחרונה מונה משולם ל"יועץ" ב"מעריב", אך כפי שנחשף ב"גלובס", היה כבר אז מועמד לתפקיד העורך במקומו של צור.

משולם אמור להשתלב בתוכניות של רכיב להפוך את "מעריב" לגוף תוכן שעיקר פעילותו בעולם הניו-מדיה. בשנים האחרונות "מעריב" הולך ומאבד ממעמדו. עם התחזקות "ישראל היום" הפך "מעריב" לעיתון השלישי הנפוץ בישראל, ותוצאות הרבעון השלישי של 2010, הראשון תחת שליטתו של רכיב, היו עגומות במיוחד.

על-פי הדו"חות, מעריב" הפסידה ברבעון השלישי של 2010 כ-32.8 מיליון שקל - כמעט פי 3 לעומת ההפסד ברבעון המקביל ב-2009. ב-9 החודשים הראשונים של השנה "מעריב" הפסידה 65.8 מיליון שקל - 34% יותר מההפסד בתקופה המקבילה אשתקד.

הקבוצה רשמה הכנסות בהיקף 77.3 מיליון שקל ברבעון השלישי - ירידה של 21% לעומת ההכנסות שרשמה ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות החברה ב-9 החודשים הראשונים של 2010 ירדו ב-11% והסתכמו ב-251.5 מיליון שקל. הירידה בהכנסות נובעת מקיטון בהכנסות ממודעות והפצה ברבעון וכן ב-9 החודשים הראשונים.

רכיב הודה לצור ואיחל לו הצלחה בתפקיד החדש. "אבי משולם מביא עימו ידע וניסיון בתחום התקשורת והעריכה בתחומי המדיה השונים, ואני מאחל לו הצלחה רבה בתפקידו החדש והמאתגר", מסר רכיב.

משולם מסר כי הוא "גאה להצטרף למערכת עם מסורת עיתונאית אשר החלה לפני כ-63 שנים. בסיוע האנשים שעושים את 'מעריב' כל יום מחדש, נשמור על ערכי עיתונות חופשית הנאמנה לקוראיה בלבד, ונהיה לגוף עיתונאי הנפגש עם הציבור בכל מדיה".