הקמפיין נגד ישי הוא צביעות גמורה

עשרות מסמכים הופצו בימים האחרונים - אפשר היה בקלות לזהות מי הפקיר ומי התריע

אם בבוקר שלאחר שריפת הענק בכרמל הייתה מתעוררת מחאה ציבורית לגיטימית שקוראת להתפטרות שר הפנים האחראי על שירותי הכבאות - מילא.

מחאה ציבורית היא מצרך יקר ונדיר, מחאה שלרוב מתחילה ומסתיימת בעמוד הפייסבוק, לצד תמונות של הילדים וצ'טים לא מחייבים עם חברות מהתיכון.

אבל הקריאה להתפטרותו של השר אלי ישי היא מחאה מפוקפקת בלשון המעטה. מאחוריה לא עומדים אנשים שניתחו מי באמת אשם במחדל. גם לא אנשים שסתם דוגלים בנטילת אחריות אישית.

מול ישי ניצב קמפיין שמובילה התנועה החילונית "ישראל חופשית", ואין לו שום קשר לשריפה בכרמל.

הקמפיין מדבר על כך שהשר ישי נלחם "מלחמה עיקשת" בילדי העובדים הזרים, במצעדי הגאווה של הקהילה ההומו-לסבית, בשעון הקיץ ובמכירת חמץ בפסח. "הוא דרש לפטר את אסי עזר בעקבות ציוץ בטוויטר", נכתב במודעת הקמפיין.

אין ספק, שר פנים שמבקש לפטר את כוכב האח הגדול אינו ראוי להישאר בתפקיד.

איפה האחריות של רה"מ?

קשה לבקר מסרים המועברים באינטרנט, זה קסמה של הרשת, אבל כשהתקשורת המרכזית נסחפת בגל של פופוליזם - זה כבר מעשה עוול.

עשרות מסמכים הופצו בימים האחרונים - אפשר היה בקלות לזהות מי הצד שהפקיר ומי הצד שהתריע. דווקא אלי ישי, ולמעשה כמה מחבריו בסיעת ש"ס, היו בצד שהתריע. כתבו מכתבים, יזמו דיונים, דפקו על השולחן ואפילו השיגו כמה עשרות מיליונים - מה שלא השיגו שרי פנים קודמים: מאיר שטרית, אופיר פינס ואברהם פורז.

האחרון, כזכור, לא בדיוק חרדי. מבקר המדינה כתב בצורה מפורשת כי משרד האוצר לא מעביר תקציבים חיוניים לרכישת רכבי כיבוי וציוד אלמנטרי אחר, אבל אף אחד לא העלה בדעתו לקרוא להתפטרותו של שר האוצר. ראש הממשלה מסתובב בלבוש לא רשמי ומזמין מטוסים כאילו הוא עומד בראש משלחת של האו"ם ואין לו חלק בהפקרה הפושעת שהייתה כאן במשך שנים - אבל גם הוא לא ניצב במרכז הקמפיין לנטילת האחריות האישית.

הגדיל לעשות אתמול אחד מערוצי הטלוויזיה, ששידר כתבה על כל השחיתויות בש"ס - מיאיר פרץ, דרך אריה דרעי ועד שלמה בניזרי. המסר ברור: הבעיה היא לא שר כזה או אחר, הבעיה היא מפלגה בשם ש"ס.

המפלגה שרודפת את העובדים הזרים שמצחצחים לנו את הבית. אחת הפעמים היחידות שהתקשורת נתנה במה לכבאים הייתה כשהם איימו שלא ישלחו כבאית ל"גמר כוכב נולד", אחרי שכבאים בטבריה לא קיבלו משכורת.

התקשורת אשמה הרבה יותר מש"ס, אבל גם על זה לא תשמעו בקמפיין "ישראל חופשית". אפשר לבקר את אלי ישי מפה ועד הודעה חדשה, במיוחד אחרי ההדחה האומללה של ח"כ חיים אמסלם.

אבל להאשים אותו בשריפה זו צביעות, אפילו נבזות.