המועמד המוביל לרשת את רונית קן: עו"ד בועז גולן

התמ"ת פירסם פנייה לאיתור מועמדים לממונה על ההגבלים ■ בין המועמדים: פרופ' מאהר דאבח, ד"ר איתי פלדור ופרופ' אבי וייס ■ מקורבים: גולן צריך להיות המועמד המוביל על בסיס כישורים

המירוץ לאיוש תפקיד הממונה על ההגבלים העסקיים החל: בסוף השבוע פירסמו משרד התמ"ת ונציבות המדינה פנייה לאיתור מועמדים למילוי משרת מנהל הרשות, באמצעות ועדת איתור בראשה יעמוד שרון קדמי, מנכ"ל המשרד.

רונית קן, הממונה הנוכחית, הודיעה לפני כ-3 שבועות על החלטתה לפרוש בטרם יסתיים חוזה העסקתה, ולדברי מקורביה, החלטתה נבעה ממיצוי התפקיד.

אחד המועמדים בעלי הסיכויים הטובים ביותר, כך מעריכים גורמים המקורבים לרשות ההגבלים, הוא עו"ד בועז גולן, שמכהן כמשנה של קן, ראש המחלקה המשפטית והיועץ המשפטי של הרשות מזה 4 שנים.

לדעת מקורבים לרשות, אם הוועדה תסתמך אך ורק על כישורים מקצועיים ולא תערב שיקולים פוליטיים - אזי גולן, שנחשב למקצועי בתחומו, אמור לעמוד בראש רשימת המועמדים לתפקיד.

מועמד נוסף ששמו עלה כמחליף העתידי של קן הוא פרופ' מאהר דאבח, מומחה להגבלים עסקיים ותחרות, שמרכז חייו נמצא בבריטניה, שם הוא גם מרצה בתחום.

לפני כשנה נשאל דאבח, בראיון שפורסם ב"גלובס", האם הוא רואה את עצמו מועמד לתפקיד הממונה, ועל כך השיב: "לא יודע. אולי. החיים מאוד מעניינים, יש להם את הסגנון שלהם, ולא פעם נוהגים להפתיע אותי".

לדעת גורם המקורב לרשות, ספק אם דאבח ייבחר לתפקיד. "לא מדובר במומחה עולמי מהשורה הראשונה מתחום ההגבלים, וככל הנראה הוא גם לא נמצא ברשימה שמחזיק שר התמ"ת, בנימין (פואד) בן-אליעזר. הוא בעל כישורים אקדמיים, אך איני מכיר את הזירה העסקית בישראל".

שמות נוספים שעלו בהקשר של מועמדות לתפקיד הם: ד"ר איתי פלדור, שותף במשרד דוד תדמור ושות', שמכיר את הרשות גם מבפנים, לאחר ששימש כתובע פלילי וכראש צוות היי-טק, תקשורת וקניין רוחני ברשות; ופרופ' אבי וייס, לשעבר הכלכלן הראשי והמשנה לממונה על ההגבלים העסקיים, שמכהן כמרצה במחלקה לכלכלה באוניברסיטת בר-אילן.

"וייס מועמד ראוי, אבל הוא כיהן כשנתיים בלבד בתפקיד ככלכלן הרשות. אין ספק שהוא מוכשר בתחומו, אבל לא ברור אם יש לו יכולת ניהולית משמעותית ויכולת התמודדות עם ראשי הממשק הישראלי", אומר מקורב לרשות.

שמה של מירב בארי, שהחליפה את וייס בתפקיד הכלכלנית הראשית של הרשות, עלה גם הוא, אך הערכה היא כי למרות שזכתה להערכה מקצועית רבה, יש בכוונתה לדחות את הפנייה, אם תהיה כזאת.

10 שנות ניסיון

הדרישות למשרה, כפי שפורסם בהודעה על הקמת ועדת האיתור, קובעות כי רק מועמדים בעלי השכלה אקדמית במשפטים או בכלכלה, עם העדפה לתואר שני או שלישי, יוכלו להגיש מועמדות לתפקיד.

המועמדים נדרשים לניסיון של לפחות 10 שנים מצטברות באחד או יותר מהתחומים הבאים: ניסיון ניהולי בכיר בהנחיית צוות עובדים גדול של מערכת אכיפת החוק, ניסיון מעשי במשפט מסחרי או במשפט מינהלי או ניסיון אקדמי בתחום המשפט המסחרי או המינהלי, ניסיון מעשי בתפקידים כלכליים בכירים, ניסיון אקדמי בתחום הכלכלה וניסיון שיפוט.

לצורך מילוי התפקיד דורשת הוועדה דרישות נוספות: התמחות בנושא הגבלים עסקיים, יכולת ניהול משא-ומתן בדרג בכיר, יכולת ייצוג בפורומים מקצועיים בארץ ובחו"ל וידיעת השפה האנגלית ברמה גבוהה.

בהודעה שפורסמה הוזכר עד כה רק קדמי כמי שימונה לראש הוועדה. מלבדו אמורים להתמנות כחברים נציג אקדמיה מומחה להגבלים עסקיים, נציג ציבור, גורם משפטי שמומחה לסוגיית ההגבלים העסקיים ונציג של משרד המשפטים.