חברת הניווט הסלולרי Waze השלימה גיוס של 25 מיליון ד'

בסבב הגיוס הקודם החברה גייסה 12 מיליון דולר ■ כמות המשתמשים בתוכנה של Waze הגיע ל-2.2 מיליון בכל המדינות בהן היא פועלת

חברת הניווט הסלולרי Waze סיימה אמש סבב גיוס שני של 25 מיליון דולר. הגיוס התנהל על-ידי קרנות ההון סיכון מגמה, ורטקס, בלורן ונצ'רס שהשקיעו בחברה גם בפעמים הקודמות. כמו כן, גם קוואלקום ונצ'רס הצטרפה לגיוס. Waze הוקמה בשנת 2008 על-ידי אהוד שבתאי, אמיר שנער ואורי לוין, כאשר בסבב הגיוס הקודם היא גייסה 12 מיליון דולר.

Waze מציעה לצרכני הסלולר שמחזיקים טלפונים חכמים להוריד תוכנת ניווט המסוגלת לדעת מה מצב עומסי התנועה בכביש בו הם נוסעים, כמה זמן ייקח למשתמש להגיע ליעד שלו והאם יש שוטרי תנועה שמחכים במסלול. החברה דיווחה רק לפני מספר ימים שכמות המשתמשים שלה הגיע ל-2.2 מיליון בכל המדינות בהן היא פועלת.

waze מכונה על-ידי אנשי החברה "ויקיפדיה של נהגים", המוצר שלה מבוסס על תוכן גולשים, המעדכנים את המפות ומתריעים על העומסים בכבישים, כאשר המטרה שלה היא להציע באמצעות עדכונים ודיווחים של משתמשים, ניווט של הנהג אל מעבר לפקקים בדרכים חלופיות.

לדברי נועם ברדין, מנכ"ל Waze, ב-2010 החברה הצליחה לייצר הכנסות בזכות מכירה של המפות שלה ונתוני תנועה לגופים אחרים. "בסוף השנה הזו התחלנו במודל של פרסומות המשולב בתוכנה וזה יהיה מקור ההכנסה המוביל שלנו בהמשך", אומר ברדין. "מה שהפתיע אותנו היא המוכנות של מפרסמים וגם של לקוחות לקבל פרסומות מבוססות מיקום", לדבריו.

WAZE ווייז הייטק
 WAZE ווייז הייטק

WAZE ווייז
 WAZE ווייז

WAZE ווייז הייטק
 WAZE ווייז הייטק