צוקרברג מצטרף לבאפט וגייטס: יתרום את מרבית הונו לצדקה

עד כה הצטרפו 16 מיליארדרים ל-Giving Pledge כשהתחייבו באופן פומבי לתרום את מרבית הונם ■ צוקרברג: "יש כל-כך הרבה דברים שצריך עוד לעשות, עדיף להתחיל כבר עכשיו"

מארק צוקרברג, מייסד הרשת החברתית פייסבוק הסכים בחתימתו לתרום את מרבית הונו לצדקה, צוקרברג הצטרף לקבוצה הולכת וגדלה שהקימו האנשים העשירים ביותר בעולם, וורן באפט וביל גייטס, Giving Pledge, אשר אליה הצטרפו עד כה 16 מיליארדרים והיא כוללת כ-50 תורמים אשר התחייבו באופן פומבי לתרום את רוב הונם.

עוד בעלי הון שהצטרפו לאחרונה לצוקרברג בן ה-26, ואל דסטין מוסקוביץ' שותפו של צוקרברג ומי שנחשב גם הוא למייסד משותף של פייסבוק שחתם גם הוא על ההתחייבות, הם מייסד AOL, סטיב קייס והמשקיע קארל אייקן, כמו גם מלך העבר של אג"ח הזבל, מייקל מילקין. הם הצטרפו לקבוצה הכוללת אנשים פרטיים עשירים ומשפחותיהם כגון מייסד אורקל, לארי אליסון, במאי הסרטים ג'ורג' לוקאס וראש עריית ניו יורק, מייקל בלומברג.

בסרטון וידאו שהוכן מראש ע"י Giving Pledge, אמר צוקרברג "יש כל כך הרבה דברים שצריך עוד לעשות, עדיף להתחיל כבר עכשיו". צוקרברג שייסד את הרשת החברתית פייסבוק במעונות שבהרווארד, הוא אחד המיליארדרים הצעירים בעולם, אשר הונו מוערך במגזין "פורבס" בכ-6.9 מיליארד דולר. ועם זאת, מכיוון שהונו נובע מהנתח אותו הוא מחזיק בפייסבוק, אשר עדיין איננה חברה ציבורית, ההערכות של פורבס הן בגדר תאוריה.

צוקרברג התגלה בשנה האחרונה כתורם גדול. בספטמבר הודיע צוקרברג בתוכניתה של אופרה ווינפרי על התרומה המשמעותית הראשונה שלו כשתרם 100 מיליון דולר לבתי ספר ציבוריים בניוארק.