הדלק עולה? ראשי יצואניות הנפט: "100 ד' לחבית - סביר"

מחירי הדלק בשמיים? הנפט מזנק? את השר הממונה בערב הסעודית זה לא מדאיג במיוחד ■ "אופ"ק לא צריכה להגדיל את התפוקה; מחירים עולים ויורדים כל הזמן - מה חדש?"

מחיר הנפט חצה השבוע את רף 90 הדולרים לחבית לראשונה זה יותר משנתיים, ועל פי החשש עשוי להגיע מחיר הנפט בבורסת הסחורות אף ל-100 דולר - אבל למדינות יצואניות הנפט, אופ"ק, המתכנסות באקוודור השבוע, זה לא ממש משנה.

"אין סיבה להעלות את קצב התפוקה והייצוא", הצהיר עם הגעתו לוועידת אופ"ק אמש (ו') שר הנפט של ערב הסעודית, עלי אל-נעימי. "אתם באמת דואגים יותר מדי לגבי המחירים", אמר לעיתונאים שביקשו את התייחסותו להתייקרות הזהב השחור, והוסיף: "המחירים עולים, המחירים יורדים - מה חדש?"

אופ"ק המאגדת את המדינות יצואניות הנפט אחראית במשותף ל-40% מהנפט בעולם. הפעם האחרונה בה שינה האיגוד את מדיניות ייצור וההפקה של הנפט הייתה לפני כשנתיים, בסוף 2008, אז נרשמה בצל המשבר הכלכלי ירידה חדה בביקושים לנפט. מאז לא שינה הארגון את מדיניותו בתחום.

את דבריו של אל-נעימי חיזק גם עמיתו האנגולי שטען כי מחיר גבוה בערך דולרי לחבית מפצה על ערכו הנמוך של הדולר אל מול המטבעות העיקריים בעולם. העמדה קיבלה חיזוקים גם מנציגים רבים אחרים מקרב 12 המדינות החברות בארגון.