הבורסה בשיא והציבור קונה מניות: הקרנות גייסו 190 מ' ש'

במיטב מסכמים את תעשיית הקרנות לחודש דצמבר: בקרנות הכספיות נרשמו פדיונות של 900 מיליון שקל ■ גיוסים של כ-340 מיליון שקל בקרנות המסורתיות

במיטב מסכמים היום (א') את פעילות תעשיית הקרנות לחודש דצמבר ומציינים כי הקרנות המנייתיות, על רקע שיא חדש של מדד המעו"ף, רשמו גיוסים גבוהים של כ-190 מיליון שקל, בהובלת הקרנות המתמחות במניות בישראל.

מסיכום תעשיית הקרנות לחודש דצמבר של מיטב עולה כי ניכרה מגמה מעורבת בתעשיית הקרנות: חודש דצמבר נפתח עם גיוסים קלים של כ-340 מיליון שקל בקרנות המסורתיות ולעומת זאת פדיונות גבוהים למדי של כ-900 מיליון שקל נרשמו בקרנות הכספיות, כלכלני מיטב מציינים כי זהו קצב הפדיונות הגבוה ביותר מאז אוקטובר 2009.

רוני אפטר ממיטב מעריך כי שלוש קבוצות קרנות מרכזות את הגיוסים עד כה החודש: קרנות אג"ח חברות וכללי עם גיוסים של 250 מיליון שקל, הקרנות השקליות גייסו 160 מיליון שקל והקרנות המתמחות במניות בישראל גייסו 150 מיליון שקל. עוד מציינים כי המשותף לכולן הוא מעבר כספים לאפיק המנייתי, בין אם בישירות, דרך הקרנות המנייתיות, או דרך קרנות אג"ח המשלבות השקעה במניות.

באפיק הממשלתי ירידות שערים חדות הובילו לפדיונות גבוהים של כ-220 מיליון שקל בקרנות אג"ח מדינה וצמוד מדד. מנגד, כאמור, הקרנות השקליות גייסו כ-160 מיליון שקל, בעיקר לקרנות שקליות המשלבות השקעה במניות.

עוד מציינים במיטב כי קרנות אגד חוץ רושמות לראשונה בשנת 2010 רצף פדיונות ארוך שמסתכם מתחילת החודש בסכום לא גדול של 40 מיליון שקל.