החקלאים חוששים: נזקים של מיליוני שקלים בעקבות הסופה

החורף הגיע במלוא עוצמתו ופגע בין היתר בגידולים החקלאים ■ הנזקים נעמדים במיליוני שקלים בין היתר למטעי הבננות, האבוקדו ותפוחי האדמה ■ תלונות נוספות צפויות להתקבל בהמשך

מעל ל-200 דיווחים על נזקים לגידולים חקלאיים התקבלו היום (ראשון) בעקבות מזג האוויר הסוער שפקד את ישראל במהלך סוף השבוע. את התלונות ריכזה קנט, הקרן לביטוח נזקי טבע בחקלאות. על פי הערכה ראשונית, הנזק שנגרם עומד על מיליוני שקלים, וצפויות להתקבל תלונות נוספות מחקלאים בהמשך.

נזקים חמורים נגרמו בבתי הצמיחה לגידול ירקות ופרחים, בתי רשת לגידול בננות ולירקות בשטח פתוח, כך לדברי מנכ"ל קנט, דודי גינזבורג.

נזק רב נרשם בגליל המערבי ובחוף הכרמל, עיקר הנזק נרשם בגידולי האבוקדו וההדרים כיוון שהרוח גרמה לנשירת הפירות. מדובר בעיקר בפירות שטרם הבשילו אך כבר לא ניתן לעשות בהם שימוש. בנוסף, דווח על מטעים של רימונים וזיתים שעציהם נעקרו ועל נזקים לגידולי תפוחי האדמה.

הרוח לא פסח גם על המבנים החקלאיים, נזק רב נגרם לבתי הצמיחה לגידול ירקות ופרחים. התקבלו דיווחים על גגות ודפנות של חממות שעפו ממקומם, ובמקרים מסוימים אף גרמו להתמוטטות המבנה כולו. כמו כן, נזקים נגרמו בחממות בהן קיים חימום שגרם נזק ליבול רב, ועל נזקים נגרמו לגידולי הפרחים והבננות.