ברקליס: לא ממליצים על בוקסי, גוגל TV ואפל TV בגלל היעדר תוכן

"המתכונת הנוכחית של המוצרים לא אטרקטיבית לצרכנים, מכיוון שחלק גדול מרשתות הטלוויזיה וחברות התוכן חוסמות את השירותים שלהן בפני המכשירים החדשים"

בחודשים האחרונים קופסאות תוכן אינטרנטיות רבות כמו בוקסי, גוגל TV, אפל TV ו- Roku, צצו על המדפים. אלו הם מוצרים שמתחברים לטלוויזיה ומאפשרים לצרוך סדרות טלוויזיה וסרטי קולנוע דרך שירותי אינטרנט שונים וגם לשמש כסטרימרים (מזרימי מדיה) להעברת תוכן בין המחשב לטלוויזיה בסלון בצורה אלחוטית.

במחקר של ברקליס קפיטל טוענים האנליסטים כי המתכונת הנוכחית של המוצרים לא אטרקטיבית לצרכנים, מכיוון שחלק גדול מרשתות הטלוויזיה וחברות התוכן חוסמות את השירותים שלהן בפני המכשירים החדשים.

בברקליס אומרים, כי אף שהמשתמשים יכולים לקבל את השירותים של חברת נטפליקס, המציעה להשכיר סרטי קולנוע, על קופסאות התוכן של החברות בארה"ב, הם מאמינים שהיצע התכנים המוגבל כיום ימשיך גם בעתיד. זאת, מכיוון שחברות התוכן יחסמו את המוצרים הללו. כך, למשל, המוצרים של בוקסי הישראלית, גוגל ואפל חסומים בפני שירות של אתר Hulu, המציע צפייה חינמית בסדרות של רשתות הטלוויזיה הגדולות בארה"ב.

בניגוד למוצרים המתחרים, אפל TV אולי לא עובד עם Hulu, אולם הוא מאפשר גישה לשירות השכרת הסרטים ותוכניות הטלוויזיה בתשלום דרך חנות ה-iTunes שבבעלות החברה. בנוגע לגוגל TV, בברקליס אומרים שהוא מציע יכולות מוגבלות, מכיוון שרוב חברות הכבלים בארה"ב לא מאפשרות גישה למשתמשים במוצר לצפייה בתוכן חינמי הנמצא באתרי האינטרנט שלהם.

מכל המוצרים שברקליס ציינה, רק המוצר של בוקסי אמור להימכר בישראל בזמן הקרוב, כאשר חלק מהתוכן שניתן לצפייה בארה"ב יהיה חסום בגלל מגבלות של זכויות יוצרים בישראל.

בברקליס מוסיפים כי קופסאות התוכן האינטרנטיות של החברות בקושי מצליחות להוות תחליף למנוי בחברות הכבלים, והן בעיקר מוצר מותרות. האנליסטים בברקליס ממליצים לצרכנים לרכוש מוצר שקיים בשוק העולמי והישראלי כבר מספר שנים - מכשירי הקלטה דיגיטליים (DVR), כמו מג'יק של הוט ויס מקס של יס.

בשוק האמריקני יש למוצרים האלו נתח שוק של 38% ממשקי הבית שיש ברשותם מכשירי טלוויזיה, אך עם זאת נדרש עדיין מנוי בחברת הכבלים או הלוויין. בברקליס לא מתייחסים בסקירה לשוק הישראלי, שבו לקוחות של הוט סובלים מבעיה טכנולוגית עם המג'יק, שלא מאפשר צפייה או הקלטה של שידורי HD ולכן מציע יכולות מוגבלות לצרכנים.