בזק: סלקום מונעת כניסה לשוק sms במגזר העסקי

בזק הגישה תלונה למשרד התקשורת: סלקום מנסה להכתיב תנאים בלתי הגיוניים להגדלת הקישורים ■ סלקום בתגובה: הודיעה לבזק שהיא נכונה לבצע את ההרחבות הנדרשות

המאבקים בין סלקום לבזק מתרחבים גם למגרש הודעות ה-sms. ל"גלובס" נודע שבזק הגישה תלונה חריפה למשרד התקשורת ובה היא מאשימה את סלקום בניסיון למנוע ממנה כניסה למגרש המסרונים ללקוחות העסקיים - תחום חדש שבזק נכנסה אליו לאחרונה ובו היא מציעה מחירים אטרקטיביים ללקוחות עסקיים גדולים שרוצים לשלוח כמויות גדולות של מסרונים.

טענותיה של בזק הן שסלקום מנסה להכתיב תנאים בלתי הגיוניים ובלתי סבירים להרחבת החיבורים לבזק, שיאפשרו למהלך לעבוד מבחינה טכנולוגית. לטענת בזק, סלקום גוררת רגליים מאז מארס השנה, ולאחרונה העלתה דרישות כגון תשלום עבור השלמת מסרונים מ-2.85 אגורות ל-28.5 אגורות - הגבוה פי עשרה מהמחירים המותרים לה על פי תקנות קישור גומלין.

עוד עולה מהתלונה כי סלקום דרשה עבור הגדלת הקישורים סכום של 825 אלף דולר - דבר המנוגד להוראות החוק. בזק טוענת בהקשר זה כי סלקום דורשת ממנה להחליף את הפרוטוקול שבו היא מעבירה את המסרונים שלה ואף מזהירה שפעולה כזו תארך זמן רב. בזק טוענת שהיא עובדת מול פלאפון ופרטנר בפרוטוקול מקובל שגם סלקום עובדת לפיו, ולכן דרישתה להחלפת הפרוטוקול באה אך ורק על מנת למנוע מלקוחותיה לקבל מסרונים שמקורם ברשת בזק.

עוד טוענת בזק כי סלקום דרשה שבזק תשלח את ההודעות שלה בשעות נוחות לה, לא בשעות העומס ולא בתקופות של חגים. לטענתה סלקום דרשה 6 מיליון שקל רטרואקטיבית עבור משלוחי מסרונים שביצעה בזק דרכה, מה שלדברי בזק אסור לה לעשות.

מסלקום נמסר בתגובה: "הפוסל במומו פוסל. הטענות שבזק מעלה אינן נכונות, והיא פועלת בניגוד להסכם המסחרי הקיים בין החברות. סלקום הודיעה לבזק שהיא נכונה לבצע את ההרחבות הנדרשות כל עוד הדבר ייעשה באמצעות הפתרון הסטנדרטי המקובל בין מפעילי תקשורת. לא יעלה על הדעת שבזק מבקשת מסלקום להפעיל פתרון ייחודי עבורה, ולא מוכנה לשאת בעלויות של פתרון זה.