100 מיליון לייקים בפייסבוק

פייסבוק חו"ל: בהודו משיקים מוצרים, בארה"ב שוברים שיאים, ובגרמניה מתחנפים וחוטפים

דיסני - מפזרת לייקים

דיסני חגגה בשבוע שעבר הישג מרשים, כשחצתה את רף 100 מיליון החברים בעמודים. בסרטון שהפיצה הודתה החברה לכל חבריה בעמודים, וסקרה את פעילותה ואת מאפייני העמודים שלה. למרות שאף עמוד בודד לא הצליח להגיע לחמישיה הפותחת של העמודים המובילים, מדובר בניצחון עבור ענקית האנימציה הוותיקה.

דיסני פיזרה את פעילותה בפייסבוק ולא פעלה בעמוד אחד בלבד. מאז התחילה בפעילות בפייסבוק באוגוסט 2009, פתחה דיסני למעלה מ-200 עמודים, למותגים השונים שלה. בדרך זו, הצליחה החברה להגיע למספר רב יותר של חברים, כי אפשרה לכל גולש להתחבר לדמות, לסרט או למותג האהוב עליו.

בקרוב אצלנו?

כמובן שבישראל מדובר בקנה-מידה שונה לחלוטין. עם זאת, אם מתבוננים באסטרטגיה שהנחתה את דיסני, נדמה שחלק מהחברות הפעילות בפייסבוק בישראל מנסות לנקוט בגישה דומה, ולפתוח עמודים נפרדים למותגים שונים מתוצרתן.

איתי - דיסני
 איתי - דיסני

סוני אריקסון - מאתר אינטרנט לעמוד פייסבוק

כחלק מהמגמה הגוברת של הטמעת אתרי האינטרנט בעמודי הפייסבוק, השיקה השבוע חברת סוני אריקסון אפליקציה חדשה, המציעה לגולשים חווית פייסבוק עשירה.

האפליקציה מאפשרת לחברים בעמוד הפייסבוק להכנס לחדר תצוגה דינמי, בו מוצגים מוצרי החברה ומעודכנים שירותים חדשים.

מדובר במהלך נכון, המגלם את התפישה לפיה עמודי פייסבוק מייצגים את החברה, בדומה לאתר אינטרנט. כפי שהחל מסוף שנות ה-90 החלנו לראות אתרי אינטרנט מעוצבים עתירי טכנולוגיה, עמודי הפייסבוק משרתים מטרה דומה.

סביר להניח שהאפליקציה של סוני אריקסון לא תייצר שיחה רבה ברשת, והיא איננה ויראלית מיסודה, אך היא עונה על צורך בסיסי יותר שקיים לחברות - להציג את מרכולתן.

בקרוב אצלנו?

בתקופה האחרונה החל שינוי ברוח זו גם בעמודים ישראליים בפייסבוק. אמנם קשה למצוא אפליקציות מושקעות ברמה זו, אך המגמה זהה.

איתי - סוני אריקסון
 איתי - סוני אריקסון

הסלולר ההודית משיקה וירטואלית

חברת הסלולר ההודית מיקרומקס מובייל השיקה השבוע מכשירי אנדרואיד חדשים. במקום להציג את המכשירים החדשים במסיבת עיתונאים שגרתית, החליטו בחברה לקיים אירוע בלוגרים, במהלכו נחשפו המכשירים החדשים.

במקביל, הועלו עדכונים לעמוד הפייסבוק של החברה, עם תמונות מהכנס ושל ההשקה. הצעד הוכיח את עצמו כמשתלם - הבלוגרים העלו כתבות רבות על ההשקה, כולל בלוגר שהעלה למעלה מ-100 ציוצים בטוויטר במהלך האירוע.

בקרוב אצלנו?

הבלוגספירה הישראלית זוכה להתייחסות מטעם החברות השונות, אך לפי רוב לא מדובר ביחס דומה בו זוכים העיתונאים. מרבית אירועי הבלוגרים בארץ עוסקים בנושאים רכים יותר, ולא במקבילות האינטרנטיות למסיבות עיתונאים. עם זאת, לא נופתע אם צעדים דומים יינקטו גם בישראל.

איתי - מיקרומקס
 איתי - מיקרומקס

רכבת הפתעות גרמנית

חברת הרכבת הגרמנית Deutsche Bahn יצאה בתקופה האחרונה בקמפיין פייסבוק רחב יריעה. החברה הציעה כרטיס רכבת, שתוקפו לחודש וחצי, ומאפשר נסיעה חופשית ברחבי גרמניה, ב-25 אירו בלבד. את הכרטיסים ניתן היה להשיג רק דרך עמוד הפייסבוק של החברה.

מלבד הקמפיין השיווקי, שמטרתו מכירת הכרטיסים, שירת הקמפיין מטרה נוספת. עבודות בנייה ותשתית שהחלה החברה בשטוטגרט (בפרויקט המכונה "שטוטגרט 21") מעורר גלים בגרמניה, ואף הביא לפעולות מחאה נרחבות נגד השיפוץ.

בעזרת הקמפיין בפייסבוק, ביקשה החברה להסיט את תשומת הלב למבצע, במקום להתמקד במתן מענה ושירות ללקוחות המתלוננים (הן על השיפוצים והן על השירות באופן כללי).

הקמפיין השיג תוצאות מוגבלות: מספר החברים בעמוד עלה (לכ-50,000), אבל עורר ביקורת נרחבת, בעיקר בשל התחושה של רבים, שהחברה לא הפנימה את האינטראקציה עם הלקוחות, העומדת בבסיסה של כל פעילות מוצלחת ברשתות החברתיות.

איתי - דויטשה
 איתי - דויטשה

  • הכותב הוא מנכ"ל בן-חורין אלכסנדרוביץ אסטרטגיה ותקשורת הפועלת עבור לקוחותיה גם בזירה הדיגיטלית