אירופה נעלה בירידות קלות: ספרד הכבידה על המסחר

סוכנות הדירוג מודי'ס הודיעה כי בכוונתה לבחון מחדש דירוג Aa1 לספרד מתוך כוונה להוריד את דירוגה ■ התשואה על אג"ח של ספרד טיפסו בעוד 4 נקודות בסיס לרמה של 5.59%

אירופה נעלה היום (ד') את המסחר בירידות קלות בה. היום התאפיין כולו בירידות שערים לאחר שמודי'ס הודיעה כי היא בוחנת הורדת דירוג לספרד. וול סטריט שעברה לעליות על רקע נתוני מאקרו חיוביים לא הצליחה לדחוף את אירופה מעלה. הסנטימנט באירופה נותר שלילי על רקע החששות והפעם זו ספרד שנמצאת בפוקוס.

השווקים באירופה עדיין לא התאוששו לחלוטין ממשבר אירלנד שממשיך ללוות את דיוני מנהיגי המדינות ביבשת, וכבר נאלצים להתמודד הבוקר עם חששות חדשים: הורדת דירוג אפשרית לספרד. סוכנות הדירוג מודי'ס הודיעה כאמור היום כי בכוונתה לבחון מחדש את דירוג Aa1 שנתנה לספרד מתוך כוונה אפשרות להוריד את דירוגה. בין הסיבות להורדה האפשרית של הדירוג, מסבירים במודי'ס, ניתן למנות את הפגיעות הרבה של ספרד והרגישות שלה ללחצי המימון בסביבה הכלכלית נוכח חובותיה והצעדים אותם בכוונתה לנקוט בשנת 2011.

במסחר באגרות החוב של ספרד נרשמו ירידות, זה היום ה-8 ברציפות. התשואה על אג"ח של ספרד ל-10 שנים טיפסו היום בעוד 4 נקודות בסיס לרמה של 5.59%.

נעילה שלילית באסיה

בבורסות אסיה הסתיים המסחר בירידות שערים, כאשר מרבית המדדים רושמים ירידות קלות בערכם, על אף תיקון מסויים בשעות האחרונות למסחר.

הבנק הפדרלי החליט להותיר אמש את הריבית הבסיסית במשק האמריקני על כנה ברמה של 0-0.25% ולא לשנות את מדיניות רכישת האג"ח. כמו כן הצהיר הנגיד בן שלום ברננקי על נכונותו להותיר את הריבית ברמתה הנמוכה לטווח ארוך.

ביפן פורסם מוקדם יותר הבוקר מדד אמון המנהלים והיצרנים המבוסס על סקר שנערך בקרב מנהלי החברות הגדולות בשוק היפני. לראשונה זה שבעה רבעונים הצביע המדד מטה, אך עדיין הכה את תחזיות האנליסטים במדינה.

בסין הודיעה חברת מקדונלד'ס על כוונתה להרחיב את השקעתה ב-40% במהלך שנת 2011 על רקע תכניתה לפתוח לא פחות מ-200 סניפים חדשים שם במהלך שלוש השנים האחרונות, כמו גם לשפץ סניפים קיימים. כיום מפעילה מקדונלד'ס כ-1,100 מסעדות ברחבי המדינה.

[לפורטל הפיננסי]