מנהלי כספים בארה"ב: אין צורך בתמריצים נוספים

כ-43% מעריכים שהמהלך של הפד לרכוש אג"ח נוספות בשווי כולל של 600 מיליארד ד', ייצור סיכונים של אינפלציה ושל תנודתיות הדולר, ושהנזק שיגרום המהלך יעלה על תועלתו

גזברים ומנהלי כספים בתאגידים מעריכים כי אין צורך בתמריצים פיסקליים נוספים כדי להמריץ את כלכלת ארה"ב, ורבים מהם טוענים כי קיימים סיכוני אינפלציה בסבב רכישות האג"ח האחרון של הבנק המרכזי של ארה"ב (פדרל ריזרב). כך עולה מדו"ח שממצאיו התפרסמו שלשום (ב').

התאחדות אנשי המקצוע בתחום הפיננסים (AFP) אמרה שסקר הצפי העסקי שלה, 2011 B, מראה שרק 15% מחברי ההתאחדות שנסקרו מעריכים כי יש צורך בתמריצים פיסקליים נוספים, בעוד 37% מאמינים כי קיים הכרח לנקוט צעדים נוספים לצמצום הגירעון.

כ-43% מ-800 אנשי המקצוע בתחום הפיננסים שנסקרו מעריכים שהמהלך של הפד לרכוש אג"ח נוספות של משרד האוצר בשווי כולל של 600 מיליארד דולר, ייצור סיכונים של אינפלציה ושל תנודתיות הדולר, ושהנזק שיגרום המהלך יעלה על תועלתו.

יותר מאחד מכל שלושה מהנסקרים העריך שהפד ימשיך לרכוש אג"ח גם אחרי ה-30 ביוני - המועד הסופי לסיומו של סבב ההקלה הכמותית הנוכחי.

AFP דיווחה כי 48% מהנסקרים צופים שיפור מתון בתנאי העסקים ב-2011, ו-42% מהם מעריכים שארגוניהם יחדשו את שכירת העובדים בשנה הבאה. עם זאת, ציינו הנסקרים כי היעדר אמון הצרכנים מעכב את הרחבת הפעילות העסקית.

"חברי ה-AFP הביעו ציפיות מתונות לגבי הצמיחה העסקית בשנה הבאה, אך הם ממתנים את האופטימיות שלהם בשל חששות מהמסים התאגידים ומההתייחסות בוושינגטון למגזר העסקי", אמר ג'ים קייץ, נשיא AFP.

כ-58% מחברי ההתאחדות שנסקרו אמרו שחוסר הוודאות לגבי מיסוי ההכנסה העסקית נמנית עם גורמי הנזק העיקריים לכלכלת ארה"ב, ו-55% מהם אמרו שהאווירה "האנטי עסקים" בקרב קובעי המדיניות בוושינגטון פוגעת בסיכויי הכלכלה.