הנהלת ביוליין מעורבת במכירת סייפרס לרמיוס ב-255 מ' ד'

מניית סייפרס מזנקת בכ-12% ל-6.45 דולר בוול סטריט לאחר שהסכימה להירכש ע"י קרן הגידור רמיוס המחזיקה בשליטה בחברה ■ סייפרס חתמה על הסכם מיסחור לתרופה של ביוליין

מניית חברת הביופארמה סייפרס (סימול: CYPB) מזנקת היום (ד') בכ-12% ל-6.45 דולר בוול סטריט לאחר שהסכימה להירכש ע"י קרן הגידור רמיוס המחזיקה בשליטה בחברה (מעל ל-50%) וע"י חברת רויאלטי פארמה בתמורה ל-255 מיליון דולר במזומן או ב-6.5 דולר למניה - פרמיה של 13% על מחיר הסגירה אמש בוול סטריט. זאת, לאחר שהצעת רכש לפי מחיר של 6 דולר נדחתה על ידה, ובכך הסתיים מאבק השליטה שהחל ביולי. העסקה צפויה להיסגר בינואר 2011, אך יתכן שתסגר עוד קודם ל-30 בדצמבר 2010.

נציין כי לפני כשבוע דווח על כך שהסכם המסחור של ביוליין ו-Cypress מתקדם בהתאם ללוח הזמנים שנקבע מראש. סייפרס האמריקנית, שחתמה לפני מספר חודשים על הסכם מסחור שעשוי להגיע ל-365 מיליון דולר עם ביוליין הישראלית, מקדמת את ההליכים הרגולטוריים של תרופת ה-BL-1020, המיועדת לטיפול בסכיזופרניה. סייפרס דיווחה על התקדמות בהליכים הרגולטוריים, וכעת ממתינות החברות לקבלת אישור הרשויות ממדינות רלבנטיות לערוך ניסויים קליניים בתרופה.

ל"גלובס" נודע כי הנהלת חברת ביוליין נמצאת בארה"ב וכי היא מודעת ומעורבת במהלך מכירת חברת המיסחור. מעורבותה של ביוליין במהלך המכירה יכול להרגיע מעט את המשקיעים לאחר שביולי האחרון, כחודש לאחר חתימת הסכם המסחור, החל מאבק פנימי בחברה וקרן הגידור התנגדה להסכם המסחור עם ביוליין וטענה כי החברה "הורסת את הערך לבעלי המניות על-ידי השקעות מסוכנות באמצעות כספי המשקיעים".

ביוליין, בניהולה של ד"ר כנרת סויצקי, מפתחת תרופות ונסחרת בבורסה של תל-אביב לפי שווי של 384 מיליון שקל. בנוסף, היא מתכננת הנפקה בוול סטריט. החברה משמשת בית גידול לתרופות שמגיעות מהאקדמיה, על-ידי כך שהיא מובילה את התהליך המסודר מהשלבים הפרה-קליניים ועד מסחור התרופה. לביוליין צנרת של למעלה מ-10 תרופות, ומלבד ההסכם עם סייפרס יש לה הסכם מסחור גם לתרופה בתחום הלב עם חברת Ikaria.