דילול נוסף בטאואר: תגייס עוד 35 מיליון דולר מקרן יורקוויל

דיווחה אמש על גיוס נוסף בדיסקאונט של 2% על מחיר השוק ■ השלימה השנה גיוס קודם של 60 מיליון דולר מיורקוויל ■ ככל הנראה לא תספיק לרכוש מפעל עד סוף השנה

טאואר ממשיכה לגייס: חברה השבבים הישראלית-אמריקנית הודיעה אמש (ד') לאחר נעילת המסחר בוול סטריט כי קרן יורקוויל מקצה לחברה קו אשראי חדש של עד 35 מיליון דולר תמורת הקצאת מניות בדיסקאונט של 2% על מחיר השוק. החברה מנוהלת על ידי ראסל אלוונגר.

נזכיר כי בסוף אוגוסט השנה השלימה טאואר את הגיוס, שהשוק העריך כי הוא הגיוס האחרון מקרן יורקוויל, בהיקף כולל של כ-60 מיליון דולר בשנים 2009 ו-2010. קרן יורקוויל עצמה לא מופיעה כבעלת עניין בחברה ונראה כי היא מוכרת את חלקן הגדול, אם לא כולן, של המניות שקיבלו בהקצאות לאורך השנתיים האחרונות, אחת העובדות שיכולות להסביר את הלחץ על המניה.

נכון לתום הרבעון השלישי של השנה, לטאואר יש 87.6 מיליון דולר בקופתה והחברה השלימה לאחרונה גיוס אג"ח בהיקף של 100 מיליון דולר, וזאת לקראת פירעונות אג"ח קיימות של החברה בשנתיים הבאות, בהיקף של 130 מיליון דולר: 90 מיליון דולר למחזיקי סדרות האג"ח שהנפיקה טאואר בארץ, ו-40 מיליון דולר בדצמבר 2011 של אג"ח שהנפיקה ג'אז.

מטרת הגיוס מיורקוויל הינה להגדיל את קופת המזומנים של החברה, ככל הנראה על מנת לממן אמצעי ייצור חיצוניים. בכיר המקורב לטאואר אמר בשיחה עם "גלובס" כי ככל הנראה עד סוף 2010 לא תספיק החברה להשלים רכישת מפעל או קו ייצור, החיוניים להגדלת כושר הייצור שלה.