עשרות גורמים עבריינים נקנסו בגין אי-הגשת דוחות והצהרות הון

מרשות המסים נמסר כי במהלך הפעילות הוטלו על חלק מהחשודים שנחקרו עשרות קנסות מינהליים בסכומים הנעים בין 2,000 ל-17,000 שקל, אותם יש לשלם בתוך 60 יום

עשרות גורמים הקשורים לפעילות עבריינית נחקרו אתמול (ד') במשרדי יחידת יהלום, היחידה הארצית לחקירות ומאבק בפשיעה ברשות המסים, בגין אי-הגשת דוחות שנתיים והצהרות הון למס הכנסה.

מרשות המסים נמסר כי במהלך הפעילות הוטלו על חלק מהחשודים שנחקרו עשרות קנסות מינהליים בסכומים הנעים בין 2,000 ל-17,000 שקל, אותם יש לשלם בתוך 60 יום, אחרת ייחשפו החשודים לתביעה משפטית.

עוד נמסר כי בימים הקרובים יוגשו כתבי אישום נגד נחקרים אחרים. יצוין כי אי-הגשת הגשת דוחות שנתיים והצהרות הון הינה עבירה פלילית לפי פקודת מס הכנסה.

עשרות הנחקרים זומנו לאחר שלא עמדו בדרישה להגשת הדוחות, וחוקרי היחידה בשיתוף בלשי המשטרה מיחידת להב 433, אף הביאו חלק מהם לחקירה לאחר שסירבו להתייצב כנדרש.

ברשות מדווחים כי פעילות זו מהווה המשך למבצע "מעות צדק" שהתקיים במהלך ינואר 2010, אשר במהלכו נמסרו דרישות להגשת דוחות והצהרות הון למאות נישומים על-ידי צוותים משותפים של עובדי הרשות ואנשי משטרת ישראל. באותו מבצע הגישו 60% מהנדרשים את הדוחות, ואילו 40% מהם התעלמו.

עוד נמסר כי המבצע לווה על-ידי יועצים משפטיים, שסייעו בבחינה מיידית של הראיות לשם קבלת החלטה באשר להתאמת התיקים להמשך טיפול והגשת כתב אישום או הטלת קנס מינהלי, ועל-ידי המפקח הארצי לקנסות המינהליים ברשות המסים, שהטיל את הקנסות בתום חקירת החשודים בהתאם לחוות-הדעת המשפטית שניתנה.