לא מבוטחים: מהנדסי חברת חשמל יסרבו לחתום על תוכניות

חברת החשמל: מדובר בפרובוקציה ■ ועד המהנדסים קורא ל-1400 מהנדסי החברה לסרב לחתום על תוכניות - התברר שהחברה אינה מבטחת עובדיה בביטוח אחריות מקצועית

ועד המהנדסים בחברת חשמל קורא ל-1400 מהנדסי החברה לסרב לחתום על תוכניות או מסמכים המטילים על החותם עליהם אחריות אישית, זאת לאחר שהתברר כי החברה אינה מבטחת את עובדיה בביטוח אחריות מקצועית.

ביטוח אחריות מקצועית מקובל בקרב בעלי מקצועות חופשיים כמו עורכי דין, מהנדסים ורואי חשבון, ומטרתו להגן מפני תביעות על רשלנות מקצועית.

לטענת הוועד החברה החלה לאחרונה לדרוש מעובדים לחתום על מסמכים החושפים אותם לחבות אישית. "במקרה ומישהו ייתבע באופן אישי" כותבים חברי הוועד "גם אם החברה תעמיד לרשותו סיוע משפטי, במידה ויוטל עליו קנס כספי - החברה לא תוכל לשלם עבורו והקנס ישולם מכיסו הפרטי. היות וחברת חשמל לא דאגה לבטח את עובדיה בביטוח אחריות מקצועית הנכם נדרשים לא לחתום על שום תכנית או מסמך המחייב את החותם עליו באחריות אישית עד שיוסדר נושא הביטוח".

דוברת חשברת החשמל מסרה בתגובה כי "מדובר בפרובוקציה חסרת בסיס אשר נועדה להלך אימים על ציבור המהנדסים העושה מלאכתו נאמנה. ההוראה היא בבחינת עיצומים פראיים והינה בלתי חוקית". לגופו של עניין מוסיפה הדוברת כי "חברת החשמל מבטחת את עצמה בביטוח צד ג' ובביטוח אחריות מקצועית, כאשר בביטוח זה כלולים גם עובדי החברה ומנהליה לרבות ההנהלה הבכירה, שכן החברה אחראית כלפי צד ג' גם בגין רשלנות מקצועית שלה וגם בגין רשלנות מקצועית של עובדיה, שפעלו כשלוחים מטעמה".